بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)؛

امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر جاهلیت مدرن بود

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه‌ای سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵خرداد، را گرامی‌داشت.
کد خبر: ۵۲۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ - 02June 2022

امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر جاهلیت مدرن بود

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه‌ای سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵خرداد، را گرامی‌داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«چهاردهم خردادماه، هر ساله یادآور عروج ملکوتی شخصیتی سترگ و تمدن ساز است که پیوند دهنده عرفان و سیاست، مردم و حکومت و در یک کلام احیاگر اسلام ناب محمدی ص در عصر جاهلیت مدرن بود.

در چهاردهم خردادماه سال ۶۸، انتشار خبری در رسانه‌های جهان، بهت و حیرت را برای تمامی مستضعفان و آزادی خواهان جهان به ارمغان آورد؛ «روح خدا به خدا پیوست»

آری، روح خدا به اعلا علیین رجعت کرد و لیکن با طلوع پیامبر گونه‌اش در قرن چهاردهم هجری نه تنها جهان اسلام و ایران، که دنیایی را از خواب غفلت بیدار نمود.

با رحلت پیر و مراد مستضعفین عالم، پرچم نهضت بیداری اسلامی بر زمین نماند.

درایت و دوراندیشی آن امام راحل و عظیم الشان، علم را بر دوش حکیم و فرزانه‌ای نهاد که به‌حق، خلف صالح حضرتش بود. آغاز امامت، ولی فقیه زمان و نایب بر حق حضرت بقیه الله الاعظم صاحب الزمان (عج)، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و عزم و اراده مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی، سرآغاز تحولات شگفت انگیزی در عرصه منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شد، به‌گونه‌ای که بیداری امت اسلامی، نفرت جامعه بشری را علیه آمریکا و انزوای رژیم صهیونیستی و حامیان غربی-عربی آن رقم زد و موجب شکوفایی قطب قدرت اسلام در هزاره سوم و فتح سنگر‌های کلیدی جهان توسط جبهه اسلام و مقاومت در بین الطلوعین ظهور شد.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ضمن تسلیت ایام سوگواری ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اعلام می‌دارد؛ امت شهید پرور و ولایت مدار ایران اسلامی ضمن تجدید عهد با، ولی فقیه زمان خود حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، در تمامی عرصه‌های اقتصادی-نظامی- علمی و فرهنگی گوش به فرمان مقتدای خویش‌اند و تا رساندن پرچم این نهضت به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) لحظه‌ای از جهاد و سربازی امام خویش عقب نخواهند نشست.»

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت قیام خونین ۱۵ خرداد

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«یوم الله خونین پانزدهم خردادماه تداعی کننده روزی است که ملتی آزاده در حمایت از قیام حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) علیه لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون کفن پوش به میدان آمدند و با نثار خون خویش برعلیه استبداد نظام ستمشاهی نهال شجره طیبه انقلاب را آبیاری کردند.

آری، قیام ملت ایران به امامت حضرت روح الله (ره) در پانزدهم خرداد سال ۴۲، سرآغاز طلوع نهضتی بود که پایه‌های رژیم منحوس و دیکتاتوری پهلوی را سست کرد و پانزده سال بعد با پیروزی انقلاب اسلامی ایران خورشید ولایت مطلقه فقیه قلوب ملت بصیر و آگاه ایران و تمامی آزادگان جهان را روشن نمود و چشمان شیاطین عالم از تلالواش کور شد.

این روز اگرچه نقطه عطفی در مبارزات انقلابی مردم ایران بر علیه ظلم و استبداد بود لیکن جنایت رژیم منحوس پهلوی در به خاک و خون کشیدن مردان و زنان آزادی خواه این خاک پاک، چنان زخمی را بر پیکره عزیز وطن وارد کرد که حضرت امام (ره) این روز را تا پایان تاریخ عزای عمومی اعلام کردند و فرمودند: «پانزده خرداد یک مصیبتی بود برای ملت ما، لکن مبدأ جنبش بود و من این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم.»

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن قیام خونین پانزده خرداد اعلام می‌دارد ملت عزیز و ولایتمدار ایران اسلامی، زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه سار زعامت خلف صالح بنیان‌گذار انقلاب، ولی فقیه زمان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) راه پرافتخار شهدای این انقلاب را با هدف مبارزه با جبهه کفر و الحاد جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین عالم ادامه خواهند داد و با عزم راسخ و جهاد گونه خویش زمینه تحقق ایران قوی و سربلند را در همه ابعاد به ویژه حوزه اقتصادی و باز آفرینی تمدن بزرگ اسلامی، پرچم پرافتخار این نظام مقدس را با دستان پرتوان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به ساحت مقدس حضرت، ولی عصر (عج) تقدیم خواهند نمود. ان‌شاالله»

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار