با حضور معاون سیاسی سپاه قمربنی هاشم(ع) برگزار شد؛

تبیین گفتمان امام (ره) در شهرکرد

«اسماعیلی» در جمع مدیران شهرستان شهرکرد، ابعاد گفتمان و مکتب حضرت امام خمینی (ره) را تبیین کرد.
کد خبر: ۵۲۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 02June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، علیرضا اسماعیلی معاون سیاسی سپاه قمربنی هاشم(ع) امروز در جمع مدیران شهرستان شهرکرد با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، به تبیین ابعاد اصلی مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.

اسماعیلی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معمار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: عقلانیت، عدالت و معنویت ابعاد اصلی گفتمان حضرت امام خمینی (ره) است که سیره رفتاری، فکری و عملی ایشان را تشکیل می‌دهد.

وی، در تشریح بعد معنویت حضرت امام خمینی (ره)، عنوان کرد: حضرت امام علاوه بر استفاده از عوامل مختلف در مسیر انقلاب و نهضت اسلامی، اهل ارتباط با خدا، سلوک معنوی، توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود.

این کارشناس مسایل سیاسی، باور حضرت امام (ره) به قدرت لایزال الهی، باور به هدف و باور به مردم را سه مؤلفه اصلی در بُعد معنویت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد.

معاون سیاسی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) تصریح کرد: عقلانیت امام هم برگرفته از اسلام ناب است.انتخاب مردم‌سالاری برای نظام سیاسی کشور، تکیه‌ی بر خرد و هوشمندی و عدم انعطاف در مقابله‌ی با دشمن مهاجم از ابعاد عقلانیت حضرت امام خمینی (ره) به شمار می‌روند.

وی، عدم اعتماد به دشمن و تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکائی در ملت و استحکام بخشی به ارکان و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را از دیگر شاخصه‌های بُعد عقلانیت حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد.

اسماعیلی، بُعد عدالت در مکتب حضرت امام خمینی (ره) را هم بسیار برجسته دانست و تأکید کرد: تعبیر «پابرهنگان» و «کوخ‌نشینان» جزو تعبیراتی بود که در کلام امام بار‌ها و بار‌ها تکرار شد و همواره به مسئولان اصرار داشتند که به طبقات محروم برسید.

این مسئول افزود: توصیه حضرت امام (ره) به مسئولین مبنی بر پرهیز از اشرافیگری و خدمت به مستضعفین بار‌ها تکرار شده که از شاخصه‌های مکتب بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت مجدد یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و سالروز ارتحال ملکوتی ایشان و قیام خونین ۱۵ خرداد، همبستگی مردم و مسئولان در ادامه مسیر و خط حضرت امام حول محور ولایت و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور با وحدت و همدلی را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار