مدیرکل آژانس اتمی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد

منابع خبری از سفر «رافائل گروسی» به سرزمین‌های اشغالی به‌منظور دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.
کد خبر: ۵۲۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ - 03June 2022

مدیرکل آژانس اتمی به سرزمین‌های اشغالی سفر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه عرب ۴۸، منابع خبری شامگاه پنجشنبه از ورود «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. طبق بیانیه دفتر رافائل گروسی وی شامگاه پنجشنبه به منظور دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

گروسی قرار است روز جمعه با نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و رایزنی کند.

این در حالی است که منابع صهیونیستی روز چهارشنبه از افزایش تلاش‌ها و تماس‌های پشت پرده مقامات صهیونیست پیش از برگزاری نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با هدف فشار به این آژانس علیه ایران خبر دادند.

منابع صهیونیستی افزودند که «ایال هولتا» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی که هم اکنون در واشنگتن به سر می‌برد در حال انجام مذاکرات با جیک سالیوان همتای آمریکایی خود و مقامات کاخ سفید در این خصوص است.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد که هولتا و سالیوان در پایان نشست خود در واشنگتن نسبت به هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با ایران و فعالیت‌های منطقه‌ای آن و آنچه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادعا شده است، اعلام پایبندی کردند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ضمن طرح ادعا‌های تکراری علیه ایران در گزارش خود مدعی شد: تهران در خصوص مشاهده ذرات اورانیوم در سه سایت اعلام نشده خود، توضیحات موثقی به این آژانس ارائه نکرده است. مسائل پادمانی مربوط به این سه مکان باقیمانده است.

در بخشی از گزارش فصلی جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: ذخیره اورانیوم با غنای ۶۰ درصدی ایران هم‌اکنون به ۴۳.۱ کیلوگرم رسیده، یعنی تقریباً ۱۰ برابر افزایش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به تعهدات طرف‌های ایران در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، در گزارش خود مدعی شد که میزان اورانیوم غنی شده تهران به ۱۸ برابر مقدار تعیین شده ذیل برجام رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار