روسیه در نشست شورای امنیت:

آمریکا در سوریه مرتکب جنایت شده است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت گفت: آمریکا بدون هیچ‌گونه پاسخگویی، در سوریه مرتکب جنایت شده است.
کد خبر: ۵۲۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 03June 2022

آمریکا در سوریه مرتکب جنایت شده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا بدون هیچ‌گونه پاسخگویی، در سوریه مرتکب جنایت شده و به اشغال بخش‌هایی از این کشور ادامه می‌دهد.

نبنزیا افزود: این امر نشانگر این است که کشور‌های غربی از دادگاه کیفری بین‌المللی به عنوان ابزاری سیاسی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود استفاده می‌کنند.

نماینده روسیه در جریان نشست شورای امنیت با انتقاد از استاندار‌های دوگانه غرب در استفاده از دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان ابزار سیاسی و ارائه منابع مالی در قبال عدم پیگرد نظامیان خود بخاطر جنایاتشان ادامه داد: آن‌ها به اشغال غیرقانونی کشور‌های مستقل ادامه می‌دهند و بدون پذیرش هیچ‌گونه مسئولیت در قبال جنایات خود به آن‌ها حمله نظامی می‌کنند.

نبنزیا خطاب به کشور‌های غربی خاطرنشان کرد: پرونده شما مملو از جنایات است. اگر واقعاً قصد محکوم کردن تجاوزگری را دارید، نخست ماجراجویی‌های نظامی و جنگ‌های استعماری خود علیه ملت‌ها را محکوم کنید و خودتان را مورد بازخواست قرار دهید.

وی اضافه کرد: با این کار ممکن است به تضمین ایجاد یک نظم جهانی عادلانه که در آن جایی برای هیچ استثنا وجود نداشته باشد، نزدیک‌تر شویم.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در عین حال با بیان اینکه «جولیان آسانژ» بنیانگذار پایگاه ویکی‌لیکس که جنایات نظامیان آمریکا را برملا کرد در صورت تحویل به ایالات متحده تا آخر عمر باید در زندان به سر ببرد، تصریح کرد: اگر مواردی که آسانژ منتشر کرد، نبود جهان به هیچ وجه از جنایات نظامیان آمریکا و انگلیس در سوریه، عراق و افغانستان و همچنین شکنجه در زندان گوانتانامو و زندان‌های سری سیا در اروپا با خبر نمی‌شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار