آسیب دیدن ده‌ها نفر در حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی‌ نمازگزاران فلسطینی

قریب به 35 هزار نمازگزار فلسطینی نماز ظهر امروز را با وجود محدودیت‌های شدید رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی اقامه کردند. در حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی نمازگزاران فلسطینی هم ده‌ها نفر آسیب دیدند.
کد خبر: ۵۲۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ - 03June 2022

آسیب دیدن ده‌ها نفر در حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی‌ نمازگزاران فلسطینیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ده‌ها هزار فلسطینی امروز با وجود تدابیر شدید امنیتی مقامات رژیم اشغالگر در ورودی‌های بخش قدیمی قدس، نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که قریب به ۳۵ هزار نمازگزار نماز جمعه را در مسجد الاقصی برپا کردند.

نهادها و شخصیت های فلسطینی خواستار حضور گسترده فلسطینی‌ها در نماز جمعه امروز مسجد الاقصی شدند تا بر هویت اسلامی و عربی این مکان مقدس تاکید شده و با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست و نقشه‌های رژیم اشغالگر برای تسلط بر مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آنجا مقابله شود.

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل از صبح امروز با تبدیل قدس به پادگان نظامی مانع رسیدن صدها فلسطینی ساکن کرانه باختری به داخل قدس برای شرکت در نماز جمعه امروز مسجد الاقصی شدند.

به گفته منابع محلی نظامیان اشغالگر با ایجاد پست‌های بازرسی در مسیرهای منتهی به قدس مانع رسیدن نمازگزاران از کرانه باختری به مسجد الاقصی شدند.

منابع قدس گزارش دادند در منطقه باب الاسباط مسجد الاقصی که شهرک‌نشینان صهیونیست مشغول انجام آداب تلمودی بودند نیروهای پلیس رژیم اشغالگر با ضرب و شتم جوانان فلسطینی مانع ورود آنها به داخل مسجد الاقصی شدند.

اقامه نماز در مسجد الاقصی به اهالی قدس و فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 48 و شمار مشخصی از فلسطینیان کرانه باختری و غزه که مجوزهای مخصوص دریافت کرده باشند محدود است.

این در حالی است که مسجد الاقصی روزانه در معرض حملات مکرر شهرک نشینان صهیونیست است که با پشتیبانی نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی حرمت قبله نخست مسلمانان را نقض می کنند.

گروه‌های افراطی صهیونیست موسوم به هیکل برای یورش گسترده به مسجد الاقصی در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده به مناسبت عید موسوم به نزول تورات فراخوان داده‌اند.

آسیب ده‌ها نفر در حمله نظامیان صهیونیست

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در مناطقی از کرانه باختری به آسیب دیدن ده‌ها نفر از آنها منجر شد.

به گفته منابع محلی در جبل صبیح در جنوب نابلس صدها شهروند فلسطینی در محکومیت تداوم شهرک سازی‌های اسرائیل در خاک آنها پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی کردند که با شلیک گاز اشک آور نظامیان صهیونیست روبرو شدند که در نتیجه آن دستکم ۱۸ نفر دچار حالت خفگی یا سوختگی ناشی از آتش زدن لاستیک‌های خودرو شدند .

در بیت دجن در شرق نابلس هم شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور نظامیان صهیونیست به راهپیمایی ضد شهرک‌سازی به زخمی و آسیب دیدن شماری از فلسطینی‌ها منجر شد.

در شهرک قریوت در جنوب نابلس هم حمله نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به اهالی این شهرک به زخمی شدن شماری از آنها منجر شد. شهرک‌نشینان همچنین زمین‌ها و محصولات کشاورزی فلسطینیان این منطقه را به آتش کشیدند.

در قلقیلیه هم دستکم ۲۳ شهروند فلسطینی در حمله نظامیان اشغالگر به یک راهپیمایی مسالمت آمیز در شهرک کفرقدوم آسیب دیدند.

منطقه عصیده شهرک بیت امر در شمال الخلیل هم امروز صحنه حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی فلسطینیان بود که بر اثر آن شماری آسیب دیدند.

امروز جمعه نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با مسلسل و گاز اشک آور به سمت قایق های ماهیگیران در شمال نوار غزه شلیک کرد.

حمله نظامیان صهیونیست به صیادان غزه

به گفته منابع محلی، قایق‌های اسرائیلی مستقر در دریای شمال نوار غزه، قایق‌های ماهیگیری را که در دریای مشرف به شهرک‌های جبلیه، بیت لاهیه و منطقه الواحه فعالیت می‌کردند با تیراندازی و شلیک گاز اشک آور تعقیب کردند؛ علاوه بر اینکه با باز کردن توپ های آب به سمت قایق های این صیادان آنها را مجبور به عقب نشینی از دریا کردند.

 رژیم اشغالگر در عین حال که نوار غزه را در محاصره خود گرفته به طور عمدی ماهیگیران این منطقه را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و مانع از کسب روزی حلال برای امرار معاش آنها در امنیت و صلح می‌شود.

پایان مانور ارابه‌های آتش اسرائیل

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه از پایان مانور «ارابه های آتش» این رژیم که به مدت یک ماه ادامه داشت، خبر داد.

شبکه هفت تلویزیون این رژیم اعلام کرد که ارتش اسرائیل پایان مانور «ارابه های آتش» را که یک ماه تمام به طول انجامید، اعلام کرد. این کانال عبری افزود: در این مانور سناریوهای مختلفی از جمله وقوع یک درگیری نظامی در چند جبهه به طور همزمان با مشارکت تعدادی از واحدهای نظامی و با همکاری تمامی بازوهای عملیاتی زمینی، دریایی و هوایی انجام شد.

تصویب  ساخت 820 واحد مسکونی در قدس

نظامیان رژیم اشغالگر امروز جمعه طرح ساخت ۸۲۰ واحد مسکونی جدید در جنوب بخش قدیمی قدس اشغالی را تصویب کرد.

به گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مقامات این رژیم به عنوان بخشی از طرح ساخت و ساز در دو منطقه در جنوب بخش قدیمی قدس اشغالی طرح ساخت ۸۲۰ واحد مسکونی را تصویب کردند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار