فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

امام خمینی (ره) را باید در متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخت

سردار آتانی گفت: برای پیشگیری از انحراف سلوک و مکتب امام راحل باید به سراغ شخصی رفت که امام خمینی (ره) را بهتر از همه می‌شناسد. امروز شخصی بهتر از رهبر معظم انقلاب اسلامی امام راحل را نمی‌شناسد.
کد خبر: ۵۲۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ - 04June 2022

امام خمینی (ره) را باید در متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی شناختبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مکتب امام راحل اظهار داشت: امروز صحیفه نور و صوت امام راحل پیش روی ماست. امام یک حقیقت جاری و قابل لمس در جهان است و حتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دنیا هم ایران و انقلاب را تنها با نام امام خمینی می‌شناسد. حتی اسلام امروز در صف بندی‌ها و خط بندی‌های متفاوت از نگاه جهان، به اسلام خمینی و اسلام غیر خمینی شناخته می‌‎شود. 

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) در ادامه با اشاره به راه هایی برای پیشگیری از انحراف سلوک و مکتب امام راحل گفت: برای این منظور باید به سراغ شخصی رفت که امام خمینی (ره) را بهتر از همه می شناسد. امروز شخصی بهتر از مقام معظم رهبری، امام را نمی شناسد و ایشان در مناسبت ها و پیامهای متفاوت از خطر تحریف مکتب امام عزیز را به همه ما گوشزد می کند.

سردار آتانی عنوان کرد: لذا برای شناخت امام و جلوگیری از تحریف خط سیر امام راحل، به سراغ «امام حی» می رویم که ادامه مسیر را وی انجام می دهد و این امر اصولی دارد که می توان با این اصول امام راحل را شناخت.  

وی با اشاره به شاخصه های امام افزود: امام خمینی (ره) فرمود که ما انقلاب کردیم تا اسلام حقیقی را احیا کنیم و به تعبیر بزرگان و علمای دین این است که امام راحل، احیاگر اسلام است و به خاطر اینکه این موضوع زیر سوال نرود و به محل دعوای سیاسیون کشیده نشود، امام راحل برای اسلام مشخص نمود که منازعه ایران و آمریکا، منازعه دولت ایران و آمریکا نیست بلکه منازعه بین جبهه حق و باطل است و این اولین خصوصیت امام است که ایشان برای اسلام قیام کرده و این جریان اسلام خواهی ما باید دائم مورد توجه و پاسداری قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت از مظلومان به عنوان شاخصه دوم امام خمینی (ره) تصریح کرد: هرجا که دفاع از مظلوم وجود داشته باشد، امام راحل، انقلاب و مردم در آنجا حضور دارند.‌ این در حالی است که امام خمینی(ره) در دفاع از مظلوم فرمودند؛ که کسی ما را محدود به داخل کشور نکند بلکه ما برای دفاع از مظلومان، گسترش اسلام و مقابله با استکبار حد و مرز نمی شناسیم. بلکه هرکجا که ظلم واقع شود ما در آنجا حضور داریم.

سردار آتانی اضافه کرد: برخی با امام مسیر خود را آغاز کردند اما بین راه مسیر خود را تغییر دادند اما امام همچنان وجود دارد و این خطر تحریف است. امام عزیز در حوزه خدمت به مردم نگاه ویژه ای داشت و در این خصوص سخت گیری داشت و خطاب به مسوولان بیان می کرد که به عذاب الهی گرفتار می شوید اگر به این مردم خدمت نکنید. به تعبیر امام راحل، این کوخ نشینان بر کاخ نشینان ارجحیت دارند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به خصوصیت مردم باوری و باور ظرفیت های ناب مردمی در اندیشه امام راحل یادآور شد: در دورانی که خبرهای بدی از خوزستان و درگیری های آن زمان می رسید، باور امام به مردم و جوانان خوزستان بود تا میدان دار رزم باشند. در حادثه طبس نیز باور امام به مردم بود. 

وی ادامه داد: در مقاطع مختلفی رهبر معظم انقلاب اسلامی همان سلوک و مکتب امام (ره) را برعهده گرفتند و این مسیر در هیچ مقطعی، قطع نشد. خصوصیت و شاخصه بعدی امام، مبارزه ویژه با استکبار بود و این امر را یک قاعده قرآنی و لطف و منطق قرآنی می دانست که ما حکومت ظالم را نباید بپذیریم و دقیقا کسانی که امام را نمی شناسند، این خصوصیات امام را وارونه جلوه می دهند.

سردار آتانی یادآور شد: امام حقیقتا کرامت انسانی را قبول داشت و در همین راستا به مسیحیت و ادیان دیگر احترام می گذاشت و بی شک امام مبدع وحدت جهانی شیعه و سنی است و در این مسیر عامل به عمل بود. امام استقلال را به تمام معنا در باور خود داشت و آن را عملی کرد. این لیست بلند شاخصه های مکتب امام خمینی (ره) است و امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی این موارد را هم در سرلوحه قرار داد و هم از آن صیانت کرد و هم آن را به کرسی نشاند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار