یادداشت/ سرهنگ کریم عباسی

مکتب امام خمینی (ره)؛ معیار پلیس در تراز انقلاب اسلامی

شناخت و بازخوانی مکتب امام خمینی (ره) بهترین معیار برای پلیس در تراز انقلاب اسلامی است تا در هر مرحله و هر فراز‌ و‌ نشیب و فرصتی که پیش‌رو داریم بتوانیم سرباز لایق و پاسدار بصیر و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مجاهد واقعی فی‌سبیل‌الله باشیم.
کد خبر: ۵۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ - 07June 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس - سرهنگ «کریم عباسی» معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی؛ نیمه خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی و یاد و خاطره حماسه‌سازی‌های ملت غیور و آزاده ایران، یک فصل تازه برای رویش و پرورش و رشد و شکوفایی و فرصتی دوباره است تا به خود آییم و باز نگریم چگونه عزم راسخ ملتی شجاع و آزاده که روح آزادگی و مردانگی و حماسه و رشادت در دریای خروشان وجودشان موج می‌زد در امتداد نهضت عاشورای امام حسین (ع) با ضرب‌آهنگ شجاعت قرار گرفت و معنا و مفهوم یافت.

در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ فریاد کفن‌پوشان دین‌دار، با فواره سرخ خون اوج گرفت و بیداری ملت را برای قیام یکپارچه علیه استبداد و ظلم و ستم رقم زد.

مردم انقلابی و نجیب ایران اعتقادات مذهبی و مکتبی را سرمایه این قیام خود کردند و تا بهمن ۱۳۵۷ با مقاومت و سختی گوش به‌فرمان رهبر خود که سال‌های عزیزی از عمر با عزت خویش را در تبعید و دور از خاک میهن سپری کرد، پیش رفتند.

در این مسیر قطرات خون پاک و مطهر مردم جانفشان، لبیک به فرمان رهبر را آذین‌بست و شهرها و مناطق کشور مهیای استقبال از طلوع خورشیدی بر تاریکی‌های زمانه شد؛ امام خمینی (ره) آمد و چه شجاعانه و عزتمندانه ایستاد و نقطه امید و رهبر مردم ایران نه بلکه ولی امر مسلمانان جهان شد.

به‌فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، مکتب امام خمینی (ره) بر دوبعد عقلانیت و معنویت استوار بوده که هر یک دارای مظاهر مختلف و مشخصی است.

در فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، اتکای به مردم و اعتقاد به مردم‌سالاری، قانون اساسی، سرسختی و انعطاف‌ناپذیری و اعتماد در مقابله با دشمن مهاجم و تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکایی و تحول‌گرایی در ملت را از بارزترین مظاهر عقلانیت مکتب امام خمینی (ره) بر می‌شمارند.

در بخشی از فرمایشات معظم له می‌خوانیم «از جمله مسائلی که مظهر عقلانیت امام بزرگوار بود، این بود که ایشان به مردم تفهیم کرد مملکت صاحب دارد و صاحب مملکت، خود مردم هستند.»

ایشان در تبیین عنصر معنویت نیز بارزترین مظهر معنویت مکتب امام خمینی (ره) را اخلاص امام دانستند اخلاصی که سبب شد امام کار را برای خدا انجام دهد و از اول هر چه که احساس می‌کرد تکلیف الهی اوست آن را انجام می‌داد و امام از فداکاری در این راه، ابا نکرد.

عدالت نیز یکی از دیگر شاخصه‌های مهم مکتب امام خمینی (ره) بود که به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از بعد عقلانیت مکتب سرچشمه می‌گرفت.

اخلاق نیز از مهم‌ترین ابعاد شاخص مکتب امام خمینی (ره) بود. امام خامنه‌ای در این باب چه زیبا می‌فرمایند اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابی‌گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم ضرر کرده‌ایم و از خط امام (ره) فاصله گرفته‌ایم.

نگاهی به سیره و رویکرد امام خمینی (ره) و درک و شناخت مقام و جایگاه و مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی در این عرصه پرآشوب و فتنه و زمانه خطیر یکی از رسالت‌های سنگین همه ماست تا بتوانیم گوش به‌فرمان سپرده و با بصیرت و معرفت از آرمان‌های انقلاب و خون شهدا و اقتدار و عظمت و سربلندی که برکت نعمت ولایت بر ما ارزانی شده، پاسداری کنیم.

شناخت و بازخوانی مکتب امام خمینی (ره) بهترین معیار برای پلیس در تراز انقلاب اسلامی است تا در هر مرحله و هر فراز و نشیب و فرصتی که پیش‌رو داریم بتوانیم سرباز لایق و پاسدار بصیر و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مجاهد واقعی فی سبیل الله باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار