عضو مجلس خبرگان رهبری:

مکتب امام (ره) «مقاومت» است

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری ایستادگی و مقاومت را از خصایص امام (ره) برشمرد و گفت: همه کسانی که در سمت‌های مختلف در نظام قرار می‌گیرند لازم است برای جلوگیری از تحریفات، با محکمات ایشان آشنا باشند.
کد خبر: ۵۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ - 04June 2022

مکتب امام (ره) «مقاومت» است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «جواد مجتهد شبستری» عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی ضمن تسلیت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای پانزده خرداد در تبیین محکمات امام (ره)، اظهار داشت: سیره امام را می‌توان در فرمایشات و عملکرد ایشان در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد و یافت.

وی با بیان اینکه یکی از محکمات سیره حضرت امام (ره) در زندگی فردی و اجتماعی ایشان توکل به خدای متعال بود، افزود: ایشان در همه امور، چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب متوکل به خدا بود. ایشان هیچ گاه وام دار یک گروه و جریان سیاسی خاص نبودند و حقیقتاً همه امور را در دست خدا می‌دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فرمایش ماندگار «خرمشهر را خدا آزاد کرد» از جانب امام راحل (ره) یعنی توکل به خدا و یعنی خدا را در این عالم همه کاره دانستن. امام در فرمایش دیگری فرمودند اگر یک روز فکر کنیم ما نفت و سلاح داریم و از خدا غافل شویم آن روز، روز شکست ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری اضافه کرد: بنابراین حضرت امام (ره) در همه امور متوکل به خدا بودند و در زمان قبل از انقلاب و سال ۴۲ که ایشان قیام را آغاز کردند تا زمان شکست رژیم ستمشاهی با توکل به خدا کار را آغاز کردند و ادامه دادند. ایستادگی ایشان در مقابل استعمار و استکبار پس از پیروزی انقلاب با توکل به خدا بود.

وی تصریح کرد: ایشان حقیقتاً یک موحد بودند و امور را در عالم به دست قدرت الهی می‌دیدند و می‌دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، یکی دیگر از محکمات و سیره امام خمینی (ره) را مقاومت و ایستادگی ایشان معرفی و خاطرنشان کرد: اینکه ایشان به تنهایی این انقلاب و نهضت را در خرداد ۴۲ آغاز کردند و این حرکت را ادامه دادند و کم کم مردم دور ایشان جمع شدند و با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح شاه ایستادگی کردند، روحیه مقاومت و پایداری شأن را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری تاکید کرد: ایشان از ابتدا ایستادگی داشتند، فردی که روحیه مقاومت و ایستادگی نداشته باشد چطور می‌تواند ۱۵ سال با دست خالی و در زندان و تبعید با توکل به خدا و توان و کمک مردم در برابر رژیم شاه ایستادگی کند.

وی اضافه کرد: امام پس از پیروزی انقلاب علی رغم تهدید‌ها و جنگی که به کشور تحمیل شد، در مقابل تحریم و تهدید دشمن ایستادگی کردند.

عضو مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه مکتب امام خمینی (ره) مکتب ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان عالم است، بیان کرد: اگر این مقاومت و ایستادگی تحقق پیدا نمی‌کرد، قطعاً این انقلاب نیز تدوام پیدا نمی‌کرد. امروز هم ایستادگی و مقاومت است که جواب داد و اگر رهبر معظم انقلاب همان خط، مکتب، سبک و سیره امام که خط مقاومت و ایستادگی است را ادامه نمی‌دادند و دنبال نمی‌کردند هرگز امروز نمی‌توانستیم در برابر این هجمه و حملاتی که از جوانب مختلف به ما صورت می‌گیرد تاب مقاومت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مجتهد شبستری گفت: مکتب امام، مقاومت است و خطی که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و ادامه پیدا کرده همان خط حقیقی مقاومت و ایستادگی امام در برابر دشمن و باج ندادن و نهراسیدن از شر‌ها و تهدید‌های دشمنان است.

وی افزود: راه، مکتب و فکر امام روشن است و این موارد در فرمایشات و کلمات و صحیفه نور ایشان کاملاً بیان شده و در مقابل دیدگان ما قرار دارد. نمی‌شود کسی بخواهد این راه و محکمات را تحریف کند، اما ممکن است افرادی پیدا شوند که به دنبال آن باشند که راه و مرام امام را به نفع خود و جریان خود مصادره و تحریف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برای همه کسانی که اهل تبیین هستند لازم است که خط امام را تبیین کنند و همه کسانی که در سمت‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند لازم است با اندیشه و مرام حضرت امام و محکمات محکم امام آشنا باشند تا تحریف گران نتوانند با تحریف واقعیات افکار امام در این مسیر انحراف ایجاد کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار