نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

امام خمینی (ره)؛ رهبری تکلیف‌گرا بود

حجت‌الاسلام تقوی گفت: امام (ره) یک رهبر تکلیف‌گرا بود، چنان که می‌فرمود ما مامور به وظیفه هستیم نه به دست آوردن نتیجه و در انقلاب و سیاست نیز روش امام همین بود؛ همچنین همواره مصالح ملت را به منافع شخصی ترجیح می‌داد.
کد خبر: ۵۲۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ - 04June 2022

امام خمینی (ره)؛ رهبری تکلیف‌گرا بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «سید رضا تقوی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه) در مراسمی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در مصلای اردبیل اظهار داشت: مایه‌های انقلاب اسلامی ایران، مایه‌های عاشورایی بود و از همان آغاز انقلاب ملت که به خیابان آمد، هویت انقلاب را با این شعار و کلام آهنگین «نهضت ما حسینیه» معرفی کرد.

وی با بیان اینکه این انقلاب جزو مهمترین پدیده‌هایی بود که در قرن بیستم اتفاق افتاد و نقشه سیاسی جهان را تغییر داد، افزود: برای مطالعه هر انقلابی باید رهبری آن را شناخت، شخصیتش را تجزیه و تحلیل کرد و به بررسی جهت‌گیری‌های انقلابی‌اش پرداخت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه همه انقلابیون به ویژه فرهیختگان این است که ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران و به ویژه سلسله جنبان این نهضت عظیم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند؛ زیرا اگر رهبری این انقلاب را خوب بشناسیم، بخش زیادی از انقلاب را شناخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه انسان از ۲ جنبه گفتار و رفتار قابل ارزیابی و شناخت است، اضافه کرد: بر این اساس برخی عمق و گستردگی اندیشه ندارند و در مقابل برخی افق دیدشان به بزرگی یک کشور وسیع است؛ چنان که ابراهیم (ع) یک نفر است اما در قرآن کریم از او به مثابه یک امت یاد شده است. 

حجت الاسلام تقوی بیان کرد: امام (ره) یک رهبر تکلیف‌گرا بود، چنان که می‌فرمود ما مامور به وظیفه هستیم نه به دست آوردن نتیجه و در انقلاب و سیاست نیز روش امام همین بود؛ همچنین همواره مصالح ملت را به منافع شخصی ترجیح می‌داد.

وی صداقت و صراحت، قانون‌مداری و قانون‌پذیری به عنوان نشانه رشد را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: امام به مسئولان و مدیران جهت استفاده از عناصر مومن خودی برای اداره امور کشور توصیه می‌کردند تا آنهایی که دل برای انقلاب سوزاندند، در حوادث پای انقلاب ایستادند و خون دادند که نهال انقلاب به درختی تناور تبدیل شود، به کارگرفته شوند. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: امام در ایام مناسبت نیمه شعبان سال ۶۷ فرمود که دفاع از اسلام و حزب الله اصل خدشه‌ناپذیر سیاست جمهوری اسلامی است؛ در هر کجای دنیا از مظلومان و به ویژه حزب الله دفاع می‌کنیم، ناشی از همین سیاست است و در جنگ ۳۳ روزه جنوب لبنان همین تفکر به رهبری سید حسن نصر الله با شعار حسین حسین چهارمین ارتش بزرگ دنیا را زمین‌گیر کرد.

وی با بیان اینکه دنیا هنوز هم زبان قدرت می‌فهمد و ثروت‌های مادی و معنوی کشورهای ضعیف غارت می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا مقام معظم رهبری حاج قاسم سلیمانی و فرزندان انقلابی‌اش را به سوریه اعزام کرد تا جبهه مقاومت جدیدی ایجاد کنند.

حجت الاسلام تقوی در ادامه با گرامی‌داشت یاد شهدای قیام ۱۵ خرداد، اضافه کرد: فیضیه یک جریان فکری و فرهنگی است و سرآغاز نهضت امام (ره) نیز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ شمسی و بعد از حادثه فیضیه قم بود و نخستین جرقه انقلاب در آن مدرسه با ۱۱۴ حجره در کنار حرم حضرت معصومه (ع) زده شد که هزاران عالم، فقیه، ادیب، مفسر و محقق تربیت نموده و خاطرات زیادی را در خود ثبت و ضبط کرده است.

وی یادآور شد: پس از جریان فیضیه که در ۲۵ شوال سال ۱۳۸۳ هجری قمری اتفاق افتاد، این نقطه کانون توجه و انقلاب شد و امام (ره) سخنرانی پرشوری را در پله ایوان فیضیه در آن شرایط بیان کردند که درخواست می‌شود متن آن دوباره با تامل مطالعه شود. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس عنوان کرد: سپس عاشورا فرا رسید و امام (ره) را که سخنرانی می‌کرد، دستگیر کردند و وقتی خبر پخش شد، مردم پیشوا و ورامین کفن‌پوش به سمت تهران حرکت کردند تا مردم را به تحرک وادارند که ارتش و نیروهای طاغوتی در منطقه باقرآباد سد راهشان شدند و آنها را به گلوله بستند.

وی گفت: امروز هم مقام معظم رهبری که بدون تعارف یک هدیه الهی و شخصیتی بی‌نظیر و بی‌بدیل است و لباس زیبای امامت و رهبری در قامتش نشسته و چنان که در سخنرانی جامع امروز ایشان نیز شاهد بودیم، مردم را به خوبی هدایت می‌کند، امید می‌دهد و در صحنه نگه می‌دارد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه ایران به برکت خون شهدا، هدایت‌های امام و رهبری و حمایت مردم یک قدرت بلامنازع در منطقه است، اظهار کرد: امروز جنگ ذهن‌ها و فکرها با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی در جریان است و دشمن از داخل و خارج می‌خواهد ملت را از انقلاب جدا کند.

وی بیان کرد: این در حالی است که همچنان مشکلاتی داریم و جراحی اقتصادی که باید سال‌ها قبل انجام می‌شد، اکنون به اجرا درآمده است؛ چرا که دیگر نمی‌شود کشور را با یارانه اداره کرد و در همین شرایط عده‌ای در فضای مجازی غوغا برپا کردند که حزب اللهی‌ها، افراد علاقه‌مند و مومن باید وارد این فضا شوند و مقابله کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه دشمن امید بسته است که مردم را به خیابان‌ها بکشاند، گفت: ما با آگاهی و شناخت امام و رهبری را انتخاب کردیم؛ انتخاب ما چشم بسته نبوده است و با درایت به دنبال امام و رهبری بوده و هستیم.

حجت الاسلام تقوی در ادامه در مورد درس‌های نهضت امام (ره) اظهار کرد: امام می‌فرمود هر اصلاحی نقطه اولش خود انسان است و مبدا همه خطرها برای انسان نیز خودش است؛ یعنی استعداد و توانمندی‌های خود را شناختن و فلسفه آفرینش را فهمیدن.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) روح اعتماد به نفس را در جان ملت دمید، راه مبارزه با مستکبران و جهان‌خواران را آموخت و اعتماد به نفس بعد از اتکال به خداوند را وسیله استقلال عنوان کرد و از هیچ قدرتی نترسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس هشدار امام راحل در مورد رابطه با آمریکا و عدم اطمینان به دشمنان، لزوم حفاظت از انقلاب، توجه به شهدا به عنوان سرمایه ملت و پشتیبانی از ولایت فقیه را یادآور شد و تصریح کرد: دشمن بداند این ملت مصمم و قوی در صحنه ایستاده و بهتر است پول‌هایشان را با حمایت از مزدوران فراری از کشور هدر ندهند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار