مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت:

نظام سلطه به دنبال تغییر نگاه فرهنگی در راستای گسترش نفوذ است

حجت‌الاسلام «تقوی» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر جهاد تبیین تاکید دارند زیرا دشمن به دنبال تغییر نگاه فرهنگی در کشور برای نفوذ بیشتر است.
کد خبر: ۵۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ - 30August 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سید رضا تقوی» مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور استاندار خراسان رضوی، اعضای شورای اداری استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و زائرین و مجاوران بارگاه منور رضوی امروز در ایوان مقصوره حرم حضرت رضا (ع) برگزار شد اظهار داشت:در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، کشور با چالش‌هایی رو به رو بود و حتی برای امر درمان مردم، پزشکان کشورهای همسایه در ایران حضور داشتند ولی اکنون به جایی رسیده‌ایم که مردم سایر کشورها، برای درمان خود به ایران سفر می‌کنند.  

وی ادامه داد: امروز ایران در عرصه فناوری هسته‌ای و دفاعی به جایگاهی دست پیدا کرده که دشمن توان مقابله رو در رو با ما را ندارد؛ بر همین اساس برای ناامید کردن مردم، از طریق فضای مجازی، فیلم و شبکه‌های معاند به دنبال بی‌ارزش جلوه دادن توانمندی‌های کشور است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: دولت و رئیس جمهور در طول یک سال گذشته به تمام استان‌های کشور سفر کرده‌اند و در کنار محرومان حاضر شدند و سخنان نخبگان و کارشناسان را نیز شنیده‌اند.

تقوی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت برای مردمی کردن یارانه‌ها، ابراز داشت: بیش از ۱۶ اندیشکده اقتصادی انجام این کار را توصیه کرده بودند و البته دولت‌های گذشته آن را انجام ندادند که منجر به انباشت مشکلاتی نیز شده بود که نمونه آن قاچاق کالاهای اساسی کشور به خارج بود.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، جهاد اصغر صورت گرفت، جهاد اکبر نیز مبارزه با نفس است. جهاد کبیر که همان تبیین است باید توسط همه مردم صورت پذیرد زیرا ما در مقابل شهدا مسئول هستیم و این خون باید تفسیر شود.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی آحاد جامعه در جهاد تبیین، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر جهاد تبیین تاکید دارند زیرا دشمن به دنبال تغییر نگاه فرهنگی در کشور ما برای نفوذ بیشتر است، یکی از وظایف رهبری نیز هشدار این توطئه‌هاست و حتی گاهی نقشه‌های دشمنان را زودتر از اجرا به مردم و مسئولان متذکر می‌شوند.

تقوی با اشاره به خروج آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: در این مقطع از مذاکرات به خاطر سابقه بدعهدی آمریکا، مسئولین مذاکره‌کننده حاضر به گفت‌وگو رو در رو با آن‌ها نشدند و اجازه حضور در جمع مذاکره کنندگان ندادند و این نشان از قدرت ایران است.

وی در پایان به واقعه عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: در کربلا ۲ نوع جهاد شکل گرفت که عصر عاشورا و با شهادت سالار شهیدان جنگ مسلحانه پایان یافت ولی با آغاز اسارت، جنگ تبیین توسط کاروان اسرا شروع شد و حکومت بنی‌امیه نتوانست واقعه عاشورا را تحریف و یا به فراموشی بسپارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار