وزیر ارشاد:

قرارگاه محرومیت‌زدایی جایگاه وزارت ارشاد را به بالاترین جایگاه مدیریتی می‌رساند

اسماعیلی با تأکید بر نگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی دولت گفت: مهمترین نگاه دولت، محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ و هنر است؛ به این منظور با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی تلاش می‌شود تا شأن و جایگاه وزارت ارشاد به بالاترین جایگاه مدیریتی برسد.
کد خبر: ۵۲۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ - 05June 2022

وزیر ارشاد: ۲ درصد اعتبارات هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی صرف حوزه فرهنگ می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه) در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر دشت ورامین که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در دولت مردمی  حجت‌الاسلام رئیسی حوزه فرهنگ و هنر در چند حوزه و راهبرد اصلی پیگیری می‌شود که نسبت به آن و برنامه‌های ارائه شده روشن، وفاداریم تا این برنامه‌ها فقط در صحبت‌های خوش‌آب و رنگ محدود نشده و عملیاتی شود.

وی افزود: دولت سیزدهم، پس از انقلاب تنها دولتی است که در ماه اول فعالیت خود سند اجرایی فعالیت را در اختیار همه افراد قرار داد و دولت سندتحول خود را در ۳۷ بند تدوین کرد که هفت بند آن به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

اسماعیلی درمورد نگاه آسیب‌شناسانه به وضعیت موجود در وزارتخانه‌های فرهنگی گفت: برنامه‌های فرهنگی دولت با نگاه آسیب‌شناسانه به وضعیت موجود در همه وزارتخانه‌های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و سازمان‌هایی از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت زنان ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: این بررسی با اشراف کامل نسبت به مسائل و مشکلات و شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط ضعف صورت گرفته است و هم‌اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۰ سازمان تابعه با یک برنامه تحولی ذیل سند تحول دولت اداره می‌شود.

وی با تأکید بر نگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی دولت گفت: مهمترین نگاه دولت، محرومیت‌زدایی از حوزه فرهنگ و هنر است؛ به این منظور با تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی تلاش می‌شود تا شأن و جایگاه وزارت ارشاد به بالاترین جایگاه مدیریتی برسد.

اسماعیلی افزود: اگر امروز در حوزه اقتصادی، کشور از ساختار مشخصی برخوردار است، تاکنون حوزه فرهنگ از این ساختار بی‌بهره بوده است؛ از این رو کارگروه فرهنگی به ریاست رئیس جمهوری و با حضور پنج وزارتخانه مرتبط با مسائل فرهنگی و پنج شخصیت حقیقی تشکیل شده است تا هماهنگی لازم بین وزارت‌خانه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی، اقتصادی و صنعتی ایجاد شود.

وزیر ارشاد با اشاره به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در لایحه بودجه که به تصویب دولت و مجلس رسیده است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی که در لایحه بودجه به تصویب دولت و مجلس رسیده است، اختصاص ۲ درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شرکت‌های دولتی برای هزینه در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی است.

وی اظهار داشت: آئین‌نامه این امر تدوین شده و در همین هفته به منظور تصویب به دولت ارائه می‌شود.

اسماعیلی تأکید کرد: مرجعیت کار فرهنگی باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باز گردد تا بتوان با استفاده از این طرفیت، در حوزه زیرساختی فرهنگ و هنر کشور اقداماتی اساسی صورت داد.

وزیر ارشاد با تأکید بر لزوم گسترش نگاه عدالت فرهنگی در جامعه گفت: برای تحقق عدالت در حوزه فرهنگ باید آمایش فرهنگی دقیق و جامع از سراسر کشور صورت داد از این رو تا کنون ۳۳ سفر شهرستانی به مناطق مختلف کشور صورت گرفته تا از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات زیرساختی ورامین، افزود: امروز با وجود تمامی مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی کشور، مرکزی به نام «ژولیده نیشابوری» در ورامین احداث شده که بی‌توجهی به آن باعث شده است که حتی آجر‌ها و پله‌های آن هم به سرقت رود و این امر مایه تأسف و نشان از سوءمدیریت فاحش است.

اسماعیلی گفت: امروز دستور آغاز به کار تکمیل این پروژه صادر شده و با انعقاد تفاهم نامه‌ای کار اجرایی آن شروع می‌شود، چنین اتفاقاتی نه فقط در حوزه کار اداری، که از نظر شرعی نیز محل اشکال است، دشت ورامین محل بروز جوشش‌های اصیل انقلاب است و باید در حوزه فرهنگ توجه ویژه‌ای به این منطقه داشت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار