آیت الله موحدی کرمانی:

آمریکا به دنبال نفوذ در منطقه و ترویج فرهنگ ابتذال است

امام جمعه موقت تهران گفت: مقام معظم رهبری با تدابیر خود راه‌های نفوذ آمریکا به ایران را بسته و خواهد بست و مردم انقلابی ایران نیز هرگز شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند و آن را سرخواهند داد. ایران امروز ایران رژیم شاه نیست آمریکا امروز با یک ایران مقتدر و توانمند مواجه است.
کد خبر: ۵۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ - 11September 2015

آمریکا به دنبال نفوذ در منطقه و ترویج فرهنگ ابتذال است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله "محمدعلی موحدیکرمانی" امامجمعه موقت تهران در خطبههای امروز نمازجمعه تهران، با اشاره به فرهنگ مبارزه با آمریکا، اظهار داشت: اگر میخواهیم به هر مقام بلندی برسیم و در مرحلهای از قدرت برسیم که ناممان پشت آمریکا را بلرزاند باید به خدا و وعدههای خدا پایبند باشیم.

وی ادامه داد: امام(ره) به آنچه که میگفت ایمان داشت. مقام معظم رهبری نیز به وعدههای الهی ایمان دارند و این ایمان است که میتواند انسان را موفق کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به حلول ماه ذی حجه، گفت: ما باید تلاش کنیم از مادیات دور شویم و به معنویات وصل شویم و از غیرخدا جدا شویم.

آیتالله موحدیکرمانی به سالگرد وفات آیتالله طالقانی اشاره کرد و افزود: امام راحل به ایشان لقب ابوذر زمان داده بودند. آیتالله طالقانی عالمی نترس، مبارز و مجاهد بود.

وی درباره سالروز شهادت آیتالله مدنی تصریح کرد: ایشان عالمی وارسته، زاهد، مجاهد و عاشق امامخمینی(ره) بود که ما در نجف عشق ایشان را به امام میدیدیم.

امامجمعه موقت تهران با اشاره به وقایع 17 شهریور 57 نیز گفت: این روز یک سکه دو طرفه بود که یک طرف آن جنایات شاه را میدیدیم که تمام این جنایات را به فرمان آمریکا انجام میداد و طرف دیگر سکه مقاومت مردم را شاهد بودیم که با شهادتطلبی خود فداکاری بزرگی را انجام دادند.

آیتالله موحدیکرمانی به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ازدواج یک مسئله مهم است که باید نسبت به آن توجه داشت. محور و معیار انتخاب همسر در اسلام مشخص است. متأسفانه افراد فراوانی در انتخاب همسر فقط زیبایی، پول و مقام را میبینند که همین مسائل باعث ازدیاد طلاق شده است.

وی در ادامه خطبههای این هفته نمازجمعه تهران به جنایات عربستان سعودی در یمن اشاره کرد و گفت: قلوب مسلمین جهان از جنایاتی که بر مردم یمن وارد میشود، مجروح است و التیام نیافته. نظام حاکم بر عربستان سعودی به زائران بیتالله الحرام سفارش میکند که قرآن بخوانند و من نیز از همین تریبون نمازجمعه به حاکمان عربستان سفارش میکنم که شما نیز قرآن را بخوانید.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: این روزها صحنههای دلخراشی از فرار مردم عراق و سوریه در تلویزیون پخش میشود که خانه و کاشانه خود را از دست جنایات داعش رها کردند و جان به لبشان رسیده؛ مدعیان حقوق بشر کجایند؟ آنها رویشان سیاه است.

آیتالله موحدیکرمانی افزود: آمریکا ادعا میکند که با ائتلاف کشورهای دیگر داعش را نابود کند، اما دروغ میگوید. هدف آمریکا حاکمیت بر داعش است.

وی تصریح کرد: حتماً روز گذشته تلویزیون را دیدید که مردم آزاده انگلیس چگونه با اعتراض خود از نخست وزیر رژیمصهیونیستی استقبال کردند. خدا را شکر که حرکت جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل در دنیا در حال ترویج است.

امامجمعه موقت تهران همچنین درباره برجام گفت: باید مراحل قانونی برجام در آمریکا و ایران طی شود. ما در این مقطع که در اواسط راه هستیم حقیقتاً به پیروزیهایی دست یافتیم و 6 قدرت جهان ناچار شدند به پیروزی ایران اعتراف کنند و گردش چند هزار سانتریفیوژ را تحمل کنند؛ ادامه تحقیقات و توسعه صنعت هستهای را تحمل کنند و این چیزی است که آنها سالیان سال تلاش کردند تا ما به آن دست نیابیم.

آیتالله موحدیکرمانی افزود: چیزهایی که آنها قصد داشتند به آنها نرسیم به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مقاومت ملت و شهامت و ابتکار دانشمندان هستهای که روی کاغذ به توافق آمده است. رحمت خدا بر شهدای هستهای باد.

وی با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس محترم با دقت در حال بررسی برجام است که شایسته تقدیر است، اما بنده میگویم در یک موضوع هرچه فکر کنیم کم است و آن شناخت کامل آمریکاست. آمریکا امروز همان آمریکاست و هیچ تغییری نکرده؛ دشمنی آمریکا با اسلام و حمایت از دشمنان اسلام زورگوییها و گندهگوییهای آمریکا همچنان به حال خود باقی است و این اثبات میکند که آمریکا همان آمریکاست و هیچ تغییری نکرده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: هنوز که برجام به مرحله نهایی نرسیده، شاهد ادعاهای آمریکاییها هستیم و میگویند چارچوب تحریمها حفظ میشود .تعلیق ممکن است، اما لغو هرگز و آنچه را هم به شما دادیم قابل بازگشت است .آنها میگویند که ایرانیها باید کاری متفاوت انجام دهند و مقصودشان این است که ایرانیها دست از قرآن، عزت و اسلام بردارند.

آیتالله موحدیکرمانی افزود: آنها به دنبال این هستند که ما با آنها سازش کنیم و ماهیت نظام ایران تغییر کند و زیر بار زور برویم اما آمریکا کور خوانده و ما شعار حسینیمان را فراموش نمیکنیم و پیوسته میگوییم هیهات من الذله.

وی  تصریح کرد: ما نیز خطاب به آمریکاییها میگوییم که آنچه را پذیرفتهایم اگر شما تعلیق کنید ما نیز تعلیق خواهیم کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: حکومتی که خدا را دارد ماندنی است و جمهوری اسلامی حکومتی است که خدا را دارد و حکومتی که نابود خواهد شد رژیم صهیونیستی است که در آیندهای دور شاهد فروپاشی آن خواهیم بود.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: دنیا و مجلسیها بدانند که آمریکا حتی عادی سازی روابطش با ایران را در سر میپرواند تا بتواند در منطقه نفوذ کند و فرهنگ ابتذال را ترویج دهد. اما آنها این تفکر را با گور خواهند برد.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری با تدابیر خود راههای نفوذ آمریکا به ایران را بسته و خواهد بست و مردم انقلابی ایران نیز هرگز شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمیکنند و آن را سرخواهند داد. ایران امروز ایران رژیم شاه نیست آمریکا امروز با یک ایران مقتدر و توانمند مواجه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها