نماینده مردم در مجلس:

نظریه مقاومت در مذاکرات هسته‌ای غالب است

عباسی با بیان اینکه دنبال کردن مذاکرات از موضع تنش‌زدایی ما را به شکست محکوم می‌کند، گفت: اگر در مذاکرات هسته‌ای بر نظریه مقاومت پافشاری کنیم پیروز میدان خواهیم بود.
کد خبر: ۵۲۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ - 06June 2022

نظریه مقاومت در مذاکرات هسته‌ای غالب است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فریدون عباسی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: مردم نباید فراموش کنند که چرا انقلاب کردیم و رژیم گذشته را ۴۳ سال پیش سرنگون کردیم. این موضوع باید مرتب به نسل جوان یادآوری شود که مردم در آن دوران چه مشکلی با رژیم گذشته داشتند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مرکز تصمیم گیری را از کشور ما خارج کردند یعنی برای کشور ما در بیرون از مرز‌ها تصمیم گیری می‌کردند.

وی ادامه داد: از جمله این تصمیمات این بود که درآمد ما بر مبنای نفت باشد، چه صنایعی در کشور فعالیت کنند و رقابت کدام کشور‌ها در صنایع کشور ما شکل بگیرد یا اینکه چه جنس‌های آمریکایی به کشور ما وارد شود و در مناسبات بین المللی به نفع چه کشوری باید رای دهیم. در حوزه صنعت خودروسازی و انرژی هسته‌ای این دخالت‌ها مشهود بود. اگر همه این مسائل را کنار هم قرار دهیم می‌بینیم که ما کاملا در آن زمان تحت سیطره غربی‌ها بودیم و از خاک و امکانات ما برای جلوگیری از گسترش بلوک شرق و مقابله با اتحاد جماهیر شوروی استفاده می‌شد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم در آن زمان تصمیم گرفتند این روند را تغییر دهند و مرکز تصمیم گیری را به داخل کشور بازگردانند که همه فشار‌ها ارتش ما را ساخت و سپاه ما را قدرتمند کرد تا به یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های نظامی در منطقه غرب آسیا تبدیل شویم. یک قدرت منطقه‌ای شکل گرفت و ایران، هم طراح و برنامه ریز بود و هم عامل بود. دوران دفاع مقدس ما را به یک خودکفایی در حوزه نظامی رساند.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: زمانی که می‌خواهیم مذاکرات امروز را تحلیل کنیم نمی‌توانیم گذشته را کنار بگذاریم. تبدیل ایران به یک قدرت نوظهور جهانی با دستیابی به ماهواره، سیستم‌های پرتاب گر ماهواره، موشک قاره پیما و قدم زدن در فضا میسر شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: امروز توانمندی هسته‌ای ما به دنیا ثابت شده و می‌توانیم غنی سازی انجام دهیم. کشوری که می‌تواند راکتور هسته‌ای بسازد یعنی استاندارد‌های فنی آن بالا رفته است. همه این‌ها نشان می‌دهد که ایران یک کشور قدرتمند نوظهور در جهان است و در مناسبات جدید جهانی تاثیرگذار است.

عباسی در ادامه با بیان اینکه ایران امروز به یک خطر برای غربی‌ها تبدیل شده است، بیان کرد: ترکیب اقتصاد قدرتمند چین و قدرت منطقه‌ای ایران و ظرفیت‌های روسیه، آسیا را به قدرت برتر در قرن ۲۱ تبدیل خواهد کرد. این برای غربی‌ها خطرناک است. برای همین ما در مذاکرات با غربی‌ها از موضع تنش زدایی به نتیجه نخواهیم رسید. اگر در مذاکرات بر نظریه مقاومت پافشاری کنیم پیروز خواهیم شد. در جامعه ما برخی از سیاستمداران به نظریه تنش زدایی معتقد هستند و به دنبال مذاکره با الگو‌های غربی هستند که نتیجه این روش برای ما باخت خواهد بود. ولی اگر مطابق نظر بقیه سیاست مداران جلو برویم و در مذاکرات مطابق نظریه مقاومت پیش رویم می‌توانیم برنده میدان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظریه مقاومت در مذاکرات غالب است و به همین دلیل غرب نمی‌تواند این را بپذیرد. حال غرب به دنبال این می‌رود که جمهوری اسلامی قدرت منطقه‌ای و موشکی خود را کنار بگذارد و در گام اول به دنبال این هست که ابزار هسته‌ای را از ما بگیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار