هشدار وزیر دفاع لبنان درباره اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها

«موریس سلیم» اقدامات رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه در جنوب لبنان را تحریک‌آمیز خواند.
کد خبر: ۵۲۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ - 06June 2022

وزیر دفاع لبنان درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه النشره، وزیر دفاع لبنان تحرکات رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه در جنوب لبنان را تحریک‌آمیز و نقض آشکار ثباتی دانست که در منطقه جنوب لبنان برقرار شده است.

«موریس سلیم» در بیانیه‌ای تاکید کرد: اسرائیل بار دیگر تمام قوانین و مقررات بین المللی را نادیده می‌گیرد و سعی بر تحمیل اراده خود در مرز‌های لبنان را دارد بویژه اینکه با این اقدام تلاش‌ها برای ازسرگیری مذاکرات برای ترسیم مرز‌های دریایی را که ایالات متحده در آن نقش میانجی دارد و تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، از بین می‌برد.

وزیر دفاع لبنان همچنین از جامعه بین الملل و سازمان ملل متحد خواست برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی و ممانعت از وقوع هرگونه تنش‌های امنیتی در جنوب لبنان که بر ثبات در منطقه تأثیرگذار خواهد بود، سریعاً وارد عمل شده و قطعنامه‌های بین المللی را به اجرا گذارند.

این در حالی است که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان نیز درباره هرگونه فعالیت رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه هشدار و آن را اقدامی خصمانه دانست.

عون گفت: مذاکرات ترسیم مرز دریایی ادامه دارد و هر اقدام یا فعالیت در منطقه مورد مناقشه به مثابه اقدام تحریک آمیز و خصمانه محسوب می‌شود.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان هم گفت که تجاوز دشمن اسرائیلی به منابع آبی لبنان امری بی‌نهایت خطرناک است.

محمود قماطی عضو شورای سیاسی حزب‌الله اعلام کرد: به رژیم صهیونیستی اجازه اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه را نمی‌دهیم.

کشتی اکتشاف و استخراج نفت و گاز (FPSO) شرکت Energean قرار است عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز را از میدان مورد مناقشه بین لبنان و رژیم صهیونیستی در روز‌های آینده آغاز کند.

روزنامه النهار لبنان اعلام کرد که کشتی اسرائیلی تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع «ENERGEAN POWER» برای استخراج گاز وارد میدان کاریش شده و از خط ۲۹ گذشته و در ۵ کیلومتری خط ۲۳ در منطقه مورد مناقشه است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار