واکنش تل‌آویو به موضع لبنان علیه تجاوز صهیونیست‌ها به میدان کاریش

رژیم صهیونیستی در واکنش به موضع‌گیری لبنان در قبال فعالیت‌های تجاوزکارانه تل‌آویو در میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه، ادعایی جدید مطرح کرد.
کد خبر: ۵۲۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 06June 2022

واکنش تل‌آویو به موضع لبنان علیه تجاوز صهیونیست‌ها به میدان کاریش

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، «کارن الهرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در واکنش به مواضع اخیر مقامات لبنانی درباره فعالیت در میدان گازی کاریش، مدعی شد که این سکوی گازی در آب‌های مورد اختلاف میان تل‌آویو و بیروت قرار ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شده که طرف لبنانی با انتشار نقشه‌هایی دریایی، اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی با نقض حریم دریایی لبنان فعالیت در این میدان گازی را ازسرگرفته است.

پیشتر نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با اشاره تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم دریایی این کشور در آب‌های مدیترانه، تاکید کرده بود: نمی‎‌توانیم این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته و در برابر آن سکوت کنیم.

بر اساس این گزارش، روز گذشته رژیم صهیونیستی با تجاوز به حریم دریایی لبنان، یک سکوی گازی در دریای مدیترانه مستقر کرد. رژیم صهیونیستی قرار است با نصب سکوی گازی کاریش، از آن برای اکتشاف و استخراج گاز استفاده کند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان با اشاره به نقض حریم دریایی لبنان و ورود رژیم صهیونیستی به آب‌های منطقه‌ای این کشور به صهیونیست‌ها درباره پیامد‌های اقدامات‌شان هشدار داده است. روز گذشته رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان نیز در این باره موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند. شبکه صهیونیستی کان نیز امروز گزارش داد که رژیم صهیونیستی از احتمال حمله حزب‌الله علیه سکوی گازی کاریش، نگران است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار