واکنش آتن به هشدار نصرالله به کشتی یونانی در آب‌های لبنان

وزیر خارجه لبنان گفت: یونان به کاردار سفارت لبنان در آتن گفته که کشتی مستقر شده در میدان «کاریش» متعلق به دولت یونان نیست.
کد خبر: ۵۲۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 11June 2022

واکنش آتن به هشدار نصرالله به کشتی یونانی در آب‌های لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رژیم صهیونیستی اخیرا با وارد کردن یک کشتی یونانی به منطقه مورد منازعه با لبنان در میدان گازی «کاریش»، بر تنش‌ها در این باره دامن زده است.

در همین ارتباط، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی پنجشنبه هفته گذشته ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی برای شروع استخراج گاز از میادین نفتی واقع در آب‌های لبنان، به کشتی یونانی حاضر در میدان گازی کاریش نیز هشدار داد و اظهار داشت: «مقاومت مقتدر نمی‌تواند در برابر غارت منابع لبنان دست بسته بماند و نخواهد ماند. همه گزینه‌های روی میز است... کشتی یونانی و صاحبان آن بدانند که آنان نیز شریک تجاوز [اسرائیل]به لبنان هستند. این مسئله نیز تبعاتی دارد و به همین دلیل باید فورا کشتی خود را خارج کنند».

در پی این هشدار، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان اعلام کرد که وزارت خارجه یونان کاردار سفارت لبنان در آتن را فراخوانده و به اطلاع وی رسانده کشتی استخراج در دریای مدیترانه متعلق به دولت یونان نیست.

بوحبیب به «المیادین» گفت: به وزارت خارجه لبنان اطلاع داده شد که این کشتی در مالکیت یک شرکت خصوصی است و علی‌رغم وجود ملوانان یونانی در آن، هیچ ارتباطی با دولت یونان ندارد.

بنا به اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم بشدت نگران وقوع یک رویارویی غیر برنامه‌ریزی نشده با حزب‌الله لبنان در پی آغاز استخراج گاز از میدان کاریش است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار