رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به دفاع‌پرس:

هیچگونه مشکلی درخصوص واکسیناسیون کرونا زائرین حج نداریم

مرعشی گفت: ۱۰ واکسن که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارند در سبد واکسیناسیون کشور عربستان است که زائرین ایرانی از این واکسن‌ها تزریق کردند.
کد خبر: ۵۲۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 07June 2022

هیچگونه مشکلی در خصوص واکسیناسیون کرونا زائرین حج نداریمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید علی مرعشی» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با کاهش شیوع ویروس کرونا دولت عربستان اعلام کرد حج با ۵۰ درصد ظرفیت برای کشور‌های اسلامی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه کشور عربستان این مورد را با تاخیر اعلام کرد با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت اقدامات پزشکی را به صورت فشرده انجام دادند.

مرعشی با بیان اینکه طی اعلام کشور عربستان حداکثر سن زائرین باید ۶۵ باشد، گفت: دستورالعمل ۸۵ صفحه‌ای از دولت سعودی برای تمامی کشور‌ها ارسال شد که موارد متعددی در حوزه‌های مختلف در آن ثبت شده بود؛ همچنین پس از یک هفته دستورالعمل ۲۰ صفحه‌ای دیگری توسط عربستان به کشور‌های دیگر ارسال شد که در خصوص مسائل بهداشتی بوده است.

وی افزود: فردا اولین گروه پیش پرواز از بعثه مقام رهبری، سازمان حج و زیارت ۴۵ نفر تیم راه انداز و شروع عملیات حج داریم که در مدینه و مکه حضور خواهند داشت که اقدامات اولیه را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال خاطرنشان کرد: واکسن فلج اطفال شامل جزئی از دستورالعمل‌ها بوده است که دولت عربستان کشور ما را جزء ۲۶ کشوری قرار داد که باید این واکسن را تزریق کنند.

مرعشی درباره دارو‌های ممنوعه گفت: هر سال مقداری دارو‌های مخدردار با اطلاع عربستان و طی مراحل خاصی توسط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به کشور عربستان ارسال خواهد شد.

مرعشی در پاسخ به خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مبنی بر دستورالعمل‌های دولت عربستان در حوزه واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: بر اساس اعلام دولت عربستان ۱۰ واکسن که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارند در سبد واکسیناسیون کشور عربستان است که زائرین از این واکسن‌ها تزریق کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: وزیر بهداشت کشورمان در ژنو با وزیر بهداشت عربستان در این خصوص جلساتی برگزار کرد؛ همچنین وزارت امور خارجه با کشور عربستان هماهنگی‌هایی در این خصوص انجام داده است تا زائرین دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تزریق دو دز واکسن کرونا برای زائرین حج در نظر گرفته شده که اکثر زائرین آن را دریافت کردند.

مرعشی گفت: همراه زائرین متخصص عفونی و بهداشتی حضور دارد و هر روز زائرین رصد خواهند شد؛ همچنین در تمامی هتل‌ها پزشک و درمانگاه دایر است در صورتی که زائرین علائمی داشته باشند به آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها