نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

روحانیون باید به رفع مشکلات مردم کمک کنند

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با تاکید بر اینکه روحانیون باید به رفع مشکلات مردم کمک کنند، گفت: باید انسان‌ها را در عرصه تبلیغ به ویژه در مناطق تلفیقی کشور دوست داشت و به عقاید آن‌ها احترام گذاشت و از مباحث حساسیت‌زا دوری کرد.
کد خبر: ۵۲۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 07June 2022

احترام به عقاید دیگران از اصول تبلیغ استبه گزارش خبرنگار دفاعپرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز (سه‌شنبه) در نشست با مدیران‌کل تبلیغات اسلامی مناطق تلفیقی کشور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی وظیفه روحانیت را در سه بخش «هدایت دینی»، «هدایت سیاسی» و «خدمت‌رسانی و غم‌گساری از مردم» تعبیر فرمودند؛ بنابراین باید همه روحانیون در این راستا گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید به رفع مشکلات مردم کمک کنند، افزود: باید انسان‌ها را در عرصه تبلیغ به ویژه در مناطق تلفیقی کشور دوست داشت و به عقاید آن‌ها احترام گذاشت و از مباحث حساسیت‌زا دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: احترام به عقاید دیگران از اصول تبلیغ به شمار می‌رود و خودبرتربینی و تنفر، انسان را از اهداف تبلیغ دور می‌کند؛ ضمن اینکه فرصت‌های کاری ما خیلی طولانی نیست و یک بازه زمانی است که باید از آن در راستای اهداف سازمانی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه زیارتگاه‌های متعددی در استان کردستان وجود داشته که در استان‌های دیگر کشور وجو ندارد، عنوان کرد: اهل‌سنت به اهل‌بیت (ع) علاقه‌مند و محبت داشته و از خود تا امام زین‌العابدین (ع) شجره‌نامه نوشته و اعتقاد دلی است؛ بنابراین باید مشترکات و فرهنگ اهل‌بیت (ع) در عمل ترویج شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی ارتقاء جایگاه روحانیت و تبلیغ را مستلزم مطالعه و شناخت از ظرفیت‌های منطقه دانست و گفت: گاهی اوقات ارائه آمار‌های اشتباه از برخی حوزه‌ها، افکار عمومی را نگران می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت خودسازی و اخلاص در عمل، یادآور شد: کردستان هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و باید روحانیون رشادت‌های این عزیزان را بیشتر برای نسل جوان بازگو کنند و علاوه بر آن خودسازی و تهذیب باید مورد توجه کارگزاران و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی در استان‌های مختلف کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها