رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

برخی دستگاه‌ها اراده‌ای برای پیگیری مسائل ایثارگران ندارند

لطیفی در یکصد و چهل و چهارمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران از پیشنهاد رئیس بنیاد شهید برای ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت توسط این بنیاد در جشنواره شهید رجایی استقبال کرد.
کد خبر: ۵۲۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ - 08June 2022

از پیشنهاد رئیس بنیاد شهید برای ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «میثم لطیفی» رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز گذشته (سه‌شنبه) در یکصد و چهل و چهارمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران از پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید برای ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در جشنواره شهید رجایی استقبال کرد.

وی با اشاره به اقداماتی که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال‌های متمادی صورت گرفته است، اظهار داشت: باید دید که آیا این اقدامات منجر به گسترش فرهنگ ایثار، شهادت و گذشت در جامعه شده است و اگر این سؤال را با دقت بررسی کرده و جواب دهیم شاید در رفتار، تصمیمات و اقدامات تغییراتی انجام دهیم و با امیدواری بگوییم که سطح پذیرش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزایش یافته است و این سؤال را باید به عنوان یک طراز در موضع‌گیری و رفتار‌هایمان لحاظ کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: در جشنواره شهید رجایی بخشنامه‌ای ابلاغ شد و در ستاد مرکزی اعلام کردیم که رویکرد جشنواره در سال جاری این است همه دستگاه‌ها درگیر باشند و از پیشنهاد آقای قاضی‌زاده هاشمی برای ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت استقبال می‌کنیم. یکی از اهرم‌های تغییر رفتار در جامعه شاخص ارزیابی است که اگر هوشمندانه انتخاب شود می‌تواند رفتار جامعه را تغییر دهد و فرهنگ ایثار و شهادت نیز از این جنس است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خطاب به مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: گاهی که خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران می‌رسیم انرژی و قدرت پیدا می‌کنیم. شورای معاونان دستگاه‌ها به صورت اختیاری تشکیل می‌شوند و رئیس دستگاه می‌تواند از مدیران و مشاوران استفاده کند و در این زمینه باید نشان دهیم که مجموعه اقدامات این حوزه مستلزم حضور ما در تصمیم‌گیری است.

لطیفی با بیان اینکه ساختار تابع مأموریت و کار است، گفت: باید در مورد ایجاد ساختار امور ایثارگران در دستگاه‌ها بررسی لازم انجام شود، ولی به هر حال همه افراد مسئول باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند به عنوان مثال برای تبدیل وضعیت ایثارگران سه بخشنامه ابلاغ شده است. برخی از دستگاه‌ها این قانون را اجرا می‌کنند و گاهی یک دستگاه بهانه می‌آورد. برخی دستگاه‌ها برای اجرای این قانون اراده دارند و برخی دیگر از دستگاه‌ها اراده ندارند که باید این موضوع را پیگیری کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: در مورد تبصره ۲۰ قانون بودجه، قانون کلی نوشته شد و شخصاً ۲۵ ساعت برای این بخشنامه وقت گذاشتم و با نمایندگان مجلس، فراکسیون ایثارگران و کمیسیون اصل ۹۰ صحبت کردم ولیکن برآورد تعداد مشمولان و بودجه پیش بینی شده درست نبوده است.

وی ادامه داد: نرخ جایگزینی دولت حدود ۷۰ هزار نفر در هر سال است و البته طبق برنامه ششم توسعه نیز باید دولت را کوچک کنیم و در این شرایط سال گذشته حدود ۸۰ هزار نفر از ایثارگران جذب دولت شده است و علاوه بر آن ۳۴ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و ۳۰ هزار نفر در وزارت بهداشت جذب شدند و عملکرد سال ۱۴۰۰ بسیار بیش از آن بوده است که در قانون پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مورد تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد گفت: آزمون اختصاصی برای استخدام این عزیزان برگزار شد و بر اساس تکلیف قانونی همه این افراد باید جذب شوند. خدمت به خانواده شهدا دغدغه ما است، اما باید تدبیر شود که این عزیزان در شغلی شایسته که توانمندی آن را دارند مشغول کار شوند. برای برخی جابجایی‌ها در مشاغل و محل خدمت مشکلاتی وجود دارد که به این منظور تفویض اختیاری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها صورت گرفته و اگر رشته محل و شغل‌ها مشخص شود، آزمون دوم برای جذب فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار