رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

شهدا در خانواده‌های اصیل پرورش یافتند/ طرح‌های «مصباح» قطب‌نمای فرهنگی ارتش است

حجت‌الاسلام محمدحسنی طرح‌های فرهنگی مصباح را قطب‌نمای فرهنگی ارتش دانست و گفت: اقدامات صحیح فرهنگی، امید را در دل مردم زنده می‌کند و تأثیر خود را در تمامی حوزه‌ها حتی حوزه رزم نیز می‌گذارد.
کد خبر: ۵۲۷۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 08June 2022

حجت‌الاسلام محمدحسنیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین جشنواره طرح‌های فرهنگی مصباح نیروی هوایی ارتش که امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره درخت تنومند جهاد و شهادت است و ما امروز از خانواده‌های عزیز شهدا درس ایستادگی و مقاومت را فرامی‌گیریم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کار فرهنگی باید فاخر و اثرگذار باشد، افزود: کسب موفقیت در همه امور به‌ویژه امور فرهنگی، نیازمند الزاماتی است که با رعایت این الزامات و شاخصه‌ها می‌توان از وضعیت موجود به طرف وضعیت مطلوب حرکت کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ نباید به وضعیت موجود قانع بود، گفت: رضایت از وضع موجود یعنی سکون و قبول عدم حرکت و پیشرفت؛ درحالی‌که امروز مأموریت اصلی همه ما این است که مراحل پیشرفت و تکامل در حوزه فرهنگ باید طی شود.

وی با تأکید بر اینکه ما باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی‌ خود، مسئله‌محور باشیم، بیان کرد: مسئله‌محور بودن یعنی اینکه در گام نخست باید مسئله و ابعاد آن را بسنجیم و بعد اقدام را انجام دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگ از این جهت که با روح و روان مردم سروکار دارد، عرصه حساس و مهمی است و لذا باید اقدامات فرهنگی ما نیز متناسب با ارزش‌ها، پیچیدگی‌ها و نیازمندی‌های جامعه هدف باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات صحیح فرهنگی، امید را در دل مردم زنده می‌کند و تأثیر خود را در تمامی حوزه‌ها حتی حوزه رزم نیز می‌گذارد، افزود: شهدا از دل خانواده‌های اصیل، نجیب و پاکیزه بیرون آمده‌اند و امروز اقدامات فرهنگی ما باید به گونه‌ای باشد که بسترساز رشد خانواده‌هایی پاکیزه و ارزشی باشد که از درونشان مردانی چون «عباس بابایی‌»ها و «مصطفی اردستانی‌»ها بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: در مرحله دوم اقدام فرهنگی، باید مسائل احصا و بر اساس میزان اهمیت، اولویت‌بندی شود. باید مهم‌ترین‌ها و آسیب‌زاترین‌ها را در اولویت قرار دهیم و سپس برنامه‌ریزی و راه علاج را پیدا کنیم.

وی گام بعدی در حوزه کارکرد فرهنگی را داشتن رویکرد تدبیرمحور عنوان کرد و گفت: باید مسئله را با تدبیر حل و فصل کنیم و تا زمانی که تدابیر از طرف فرمانده کل قوا در رابطه با حل آن مسئله وجود دارد، نباید از راه دیگری استفاده کنیم؛ چراکه نگاه ایشان جامع و با اشراف کامل و فراگیر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه متولیان فرهنگی به مثابه باغبان هستند، عنوان کرد: یک باغبان به این علت موفق است که کارش را مرحله به مرحله با استمرار پیش می‌برد و قطعاً در حوزه کار فرهنگی، امروز باید مراحل تکاملی را تا حصول نتیجه با استمرار طی کرد.

وی افزود: همچنین باید برای حل مسائل فرهنگی طرح داشته باشیم و طرح‌محور عمل کنیم؛ این طرح است که نقشه راه ما در حوزه فرهنگ به ما نشان می‌دهد. امروز طرح‌های فرهنگی مصباح قطب‌نمای فرهنگی ارتش است؛ پس اگر بخواهیم راه را گم نکنیم، باید طرح داشته باشیم؛ از این رو، ۱۶ طرح فرهنگی مصباح با همین نگاه تدوین شده است تا اقدامات و طرح‌های ما را نظام‌مند و هدفمند کند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های فرهنگی در نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: امروز تفکر فرهنگی در نیروی هوایی به یک گفتمان غالب تبدیل شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار