بحران در ائتلاف حاکم با چهارمین استعفا در کابینه نفتالی بنت

با جدایی چهارمین عضو مطرح از کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شرایط ائتلاف حاکم در عرصه سیاسی این رژیم شکننده‌تر از قبل شده است.
کد خبر: ۵۲۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 08June 2022

چهارمین استعفا در کابینه نفتالی بنت وضعیت ائتلاف حاکم را بحرانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس به نقل از قدس الاخباریه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته از چهارمین استعفا در کابینه «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

با استعفای «ماتان سیدی» سخنگوی دفتر نخست وزیر از پست خود، چهارمین جدایی از کابینه نفتالی بنت در یک ماه اخیر به ثبت رسید.

«ماتان سیدی» شخصیتی است که در چهار سال اخیر در پست‌های مختلف از مشاوران برجسته نفتالی بنت بوده است. از یکسال گذشته تاکنون نیز وی در دفتر نخست وزیری، علاوه بر پست سخنگوی دفتر نخست وزیر، به عنوان مدیر روابط داخلی و مشاور رسانه‌ای بنت مشغول به کار بوده است. حالا پس از یکسال از آغاز به کار کابینه نفتالی بنت، به عنوان چهارمین مهره کلیدی، از تیم وی خارج می‌شود.

در پی این استعفا نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده که سیدی برای حضور در بخش خصوصی از کابینه وی خارج شده است.

در یک ماه اخیر به ترتیب «شمریت مئیر»، مشاور دیپلماتیک نفتالی بنت، «تال گان تزوی»، مسئول دفتر وی و «نائومی ساسون»، دستیار شخصی وی از سمت‌های خود استعفا داده بودند تا وضعیت کابینه فعلی بغرنج‌تر از قبل شود. برخی معتقدند کابینه نفتالی بنت با توجه به از دست دادن اکثریت در کنست رژیم صهیونیستی و همچنین استعفا‌های پیاپی در بدنه کابینه، مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار