تنش و درگیری لفظی شدید میان نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی

جلسه شامگاه گذشته کنست رژیم صهیونیستی در پی ناتوانی کابینه نفتالی بنت در تصویب یک طرح در زمینه شهرک‌سازی به تنش کشیده شد.
کد خبر: ۵۲۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ - 07June 2022

تنش و درگیری لفظی شدید میان نمایندگان کنست رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های عبری از تنش و درگیری بین نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در جلسه شامگاه دوشنبه خبر دادند.

بنابر اعلام منابع عبری، در پی ناکامی کابینه ائتلافی بنت در تصویب طرحی در زمینه شهرک‌سازی در منطقه «ج» کرانه باختری این تنش‌ها آغاز شد.

پس از آن نیز، برخی نمایندگان احزاب اپوزیسیون از «نفتالی بنت» نخست وزیر فعلی خواستند که از سمت خود استعفا دهد. پس از آن نیز چند نماینده از احزاب موافق و مخالف کابینه با هم درگیر شدند.

کابینه نفتالی بنت در هفته‌های اخیر به دلیل جدایی «عیدیت سلیمان» (از اعضای حزب یمینا) از کابینه در وضعیت بسیار شکننده‌ای در کنست قرار دارد و تعداد کرسی‌هایش به ۶۰ کرسی کاهش یافته، این در حالی است که جریان مخالف به ریاست بنیامین نتانیاهو نیز در شرایط کنونی ۶۰ کرسی در اختیار دارد.

براین اساس، تصویب هر طرحی از سوی کابینه بنت با توجه به اینکه اکثریت در اختیار آنها نیست می‌تواند با مخالفت جریان متخاصم علیه وی، وتو شود.

در پی همین رخدادها و احتمال سرنگونی کابینه نفتالی بنت بود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سفر خود به اراضی اشغالی را به تعویق انداخت. منابع موثق تاکید دارند نگرانی از سقوط کابینه ائتلافی اصلی ترین دلیل بایدن برای به تعویق انداختن این سفر بوده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار