«شاهد یاران» یادمان سردار شهید عباس کریمی منتشر شد

یکصد و نوزدهمین شماره ماهنامه مستند تاریخی شاهد یاران با عنوان «خورشید در شرق دجله» یادمان زندگی، مبارزات و شهادت عباس کریمی به همت گروه مجلات شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر شد.
کد خبر: ۵۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ - 12September 2015

«شاهد یاران» یادمان سردار شهید عباس کریمی منتشر شد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، تازهترین شماره ماهنامه شاهد یاران ویژه سردار شهید عباس کریمی با مطالبی چون «مروری بر زندگی، زمانه و کارنامه سردار شهید حاج عباس کریمی فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص)»، «شخصیت فرماندهان لشکر محمد رسول الله (ص) در کلام شیخ حسین انصاریان»، «مروری بر روند حضور سردار عباس کریمی در مریوان و لشکر محمد رسول الله (ص) در گفت و شنود شاهد یاران با سردار محسن کاظمینی»، «بازخوانی شخصیت اطلاعاتی سردار شهید عباس کریمی در گفت و شنود شاهد یاران با سعید قاسمی»، «نقش و تأثیر گذاری شهید عباس کریمی در عملیاتهای والفجر 4، خیبر و بدر در گفت و شنود شاهد یاران با نصرت الله اکبری»، «سردار شهید عباس کریمی در قامت یک دوست در گفت و شنود شاهد یاران با حسین رسولیان»، «سردار شهید عباس کریمی در قامت یک همسر در گفت و شنود شاهد یاران با خانم زهرا منصف»، «خاطرات شنیدنی از سردار شهید عباس کریمی در گفت و شنود شاهد یاران با سردار مجتبی عسگری»، «بررسی عملکرد اطلاعات سپاه مریوان در گفت و شنود شاهد یاران با جواد کثیری»، «بررسی نقش شهید عباس کریمی در عملیاتهای منطقه مریوان در گفت و شنود با حجت الاسلام سید رضا حسینی»، «بررسی سال پایانی زندگی سردار شهید عباس کریمی در گفت و شنود شاهد یاران با قاسم صادقی»، «بررسی روحیات اخلاقی و رفتاری شهید عباس کریمی در گفت و شنود شاهد یاران با اکبر ربانی»، «روایتی از حضور شجاعانه شهید عباس کریمی در عملیات بدر در گفت و شنود شاهد یاران با سردار محمد حسین دینی»، «بررسی نحوه ورود سردار شهید عباس کریمی به سپاه کاشان در گفت و شنود شاهد یاران با رضا محمدی»، «سردار شهید عباس کریمی در قامت یک برادر در گفت و شنود شاهد یاران با حمید کریمی»، «خاطراتی از سردار شهید عباس کریمی در گفت و شنود با رضا غزلی»، «روایت یک راوی جنگ از لحظات پایانی عمر سردار شهید عباس کریمی در گفت و شنود با علی مژدهی»، «سخنرانی شهید حاج عباس کریمی در جمع رزمندگان لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در سال 1363»، «سردار شهید در قامت یک همکار در گفت و شنود با علیرضا حسینی»، «بررسی عملکرد سازمان پیشمرگان کرد مسلمان در مریوان در گفت و شنود با فرمانده این سازمان» و «متن وصیت نامه سردار شهید حاج عباس کریمی» منتشر شده است.

در «شخصیت فرماندهان لشکر محمد رسول الله (ص) در کلام شیخ حسین انصاریان» میخوانیم: شهید کریمی آدم جسور، شجاع و بسیار زیرک بود. یعنی کسی که دشمن را در همان روزهای اول به خوبی شناخت و تاکتیکها و حربههایشان را به دست آورد. شناخت خیلی خوبی به مسائل سیاسی، نظامی و کارهای ضد انقلاب پیدا کرد. همین امر باعث شد ما بتوانیم عملیاتهایمان را برای پاکسازی مریوان به صورت پی در پی انجام بدهیم. تنها جایی که به نظر من بیشترین موفقیتها و پیروزیها در منطقه کردستان به دست آمد و توانست آرامش را به شهر و جادههای مواصلاتی آن بوجود بیاورد مربوط به شهر مریوان بود.

در بخشی از «نقش و تاثیرگذاری شهید عباس کریمی در عملیاتهای والفجر 4، خیبر و بدر در گفت و شنود شاهد یاران با نصرت الله اکبری» میخوانیم: در عملیات والفجر چهار حاج عباس از قسمت اطلاعات لشکر آمد و به عنوان مسئول یکی از تیپهای لشکر شد. در آن مقطع تصمیم گرفته شده آقای حاجی پور فرمانده تیپ یک عمار، آقای عباس کریمی فرمانده تیپ دو سلمان و آقای رضا دستواره فرمانده تیپ ابوذر شوند.

در «سردار شهید عباس کریمی در قامت یک همسر در گفت و شنود شاهد یاران با خانم زهرا منصف» آمده است: روز بعد از مراسم عقد با عباس به مزار شهیدان رفتیم. عباس گفت: وقتی برای خواستگاری به سراغت آمدم بار سنگینی بر سینهام حس میکردم. این حال من با شنیدن نامت (زهرا) آرام شد و وقتی به درخواست من برای ازدواج جواب مثبت دادی انگار همه درهای بسته به رویم گشوده شد.

در «بررسی عملکرد اطلاعات سپاه مریوان در گفت و شنود شاهد یاران با جواد کثیری» میخوانیم: آقای هدایت با شهید بروجردی هماهنگ کردند و در مدت کمتر از یک هفته نیروهایی آماده کردند. آقای هدایت حکم مرا به عنوان مسئول اطلاعات مریوان و آقای بروجردی هم حکم برادر احمد را به عنوان فرمانده سپاه مریوان صادر کردند و گفتند: یک شنوک شما را به مریوان میبرد. یادم هست که من حکم برادر احمد را در شنوک به او دادم. من تا قبل از این حاج احمد را ندیده بودم.

در قسمتی از «روایتی از حضور شجاعانه شهید عباس کریمی در عملیات بدر در گفت و شنود شاهد یاران با سردار محمد حسین دینی»، آمده است: حاج عباس به من گفت: احمد کاظمی را بگیر. من هم شروع کردم: احمد، احمد، عباس. آن طرف بیسیم جواب نداد. چند بار حاج احمد را بیسیم صدا زدیم اما جوابی نشنیدیم. تا اینکه حاج عباس گوشی بیسیم را از من گرفت و با لهجه اصفهانی گفت: «اَحمِد». یک دفعه احمد کاظمی فوری گفت: به گوشم. حاج عباس به من گفت: احمد برای اینها معنا ندارد، باید به اینها اَحمِد بگویید.

در «روایت یک راوی جنگ از لحظات پایانی عمر سردار شهید عباس کریمی در گفت و شنود با علی مژدهی» میخوانیم: حاج عباس فردی بسیار منضبط و شجاع بود که بارها خودم شاهد شجاعت او در صحنههای مختلف بودم. او مدتی در زمان فرماندهی همت، مسئول اطلاعات و عملیات لشکر بود. با این حال در تمام شناساییها در کنار دیگر نیروهایش حضور پیدا میکرد. با اینکه میتوانست این کار را انجام ندهد اما در شناساییها حاضر میشد و وقتی تسلط به اطلاعات پیدا میکرد در جلسات متعدد به فرمانده لشکر و دیگر فرمانده گردانها گزارش کار را ارائه میداد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار