رئیس کمیته امداد:

ایجاد درآمد برای مددجویان یکی از ماموریت‌های کمیته امداد است

«بختیاری» توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات با رعایت کرامت ویژه مددجویان را یکی از ماموریت‌های اولویت‌دار کمیته امداد عنوان کرد و گفت: این هدف یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و ما برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
کد خبر: ۵۲۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷ - 08June 2022

توانمندسازی و ایجاد درآمد ویژه مددجویان یکی از ماموریت‌های کمیته امداد استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در دیدار با حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت کرامت ویژه مددجویان را یکی از ماموریت‌های اولویت‌دار کمیته امداد عنوان کرد و اظهار داشت: این هدف یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب بوده که در سال ۹۴ به‌صورت صریح و شفاف دستور به اجرای این امر فرموده‌اند و ما برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل (ره) مبنی بر اینکه کار کمیته امداد، مدد به حیات است، افزود: برنامه‌های توانمندسازی در سه محور اشتغال، مسکن و برنامه‌های فرهنگی با اولویت خوداتکایی ترسیم شده است.

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد حامی نیازمندان است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، باید مددجویان در سال جاری در چرخه اشتغال و تولید قرار گیرند و با نگاه مثبت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت‌های نمایندگان ولی‌فقیه استان‌ها، ائمه جمعه و دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی نیز در این حوزه اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳ هزار و ۲۶۰ فرصت شغلی با ۸۲۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در کردستان برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می شود، تصریح کرد: سهم اشتغال کردستان در سال گذشته شش هزار و ۶۴۳ فرصت شغلی بود که با ایجاد هفت هزار و ۲۱۸ شغل این استان فراتر از تعهد خود عمل کرد و توانست ۲۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات جذب کند و امسال تعهد ایجاد سغل در کردستان به دو برابر افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در صورتی‌که کارآفرینان ویژه ۲۰ مددجو شغل ایجاد کنند، تا سقف دو میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به آنان پرداخت می‌شود، ادامه داد: تا پایان سال آینده ۴۰ هزار مسکن روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد کشور احداث خواهد شد که سهم استان کردستان ۱۸ هزار واحد روستایی است.

وی از توافق با وزارت راه و شهرسازی ویژه احداث مسکن مددجویان خبر داد و تصریح کرد: در صورت تحقق تفاهم‌نامه تا سه سال آینده، مددجوی بدون مسکن در کردستان نخواهیم داشت.

بختیاری با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز و ۱۱۷۵ دانشجو و طلبه کردستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: هر نیک‌اندیشی که در صندوق امداد ولایت یک میلیارد تومان پول برای اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد بگذارد، سه برابر آورده شخصی، تسهیلات قرض‌الحسنه به وی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار