مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان تأکید کرد؛

لزوم وحدت و همگرایی در نگارش دانشنامه دفاع مقدس

سرهنگ «رشیدی» با تاکید بر لزوم وحدت و همگرایی در امر تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان، گفت: همان‌طور که در دفاع مقدس همه اقشار، ادارات دستگاه‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی نقش داشتند، در نگارش دانشنامه نیز باید همه مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷ - 08June 2022

وحدت و همگرایی  در نگارش  دانشنامه دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز (چهارشنبه) در کارگاه آموزشی و توجیهی دانشنامه دفاع مقدس لرستان که در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دانشنامه یک سند جامع و معتبر است، اظهار داشت: کتاب و آثار هنری که تولید می‌شوند با وجود اهمیتی که دارند، مانند دانشنامه جامعیت ندارند و ممکن است در مقطعی خاص مخاطب داشته باشند.

 وی با بیان اینکه دانشنامه سندی ماندگار است، افزود: دانشنامه‌ دفاع مقدس پاسخگوی بسیاری از سوالات آیندگان در خصوص هشت سال جنگ تحمیلی است.

رشیدی نگارش دانشنامه دفاع مقدس را کاری فاخر برشمرد و گفت: استان لرستان با شش هزار و 544 شهید و حضور رزمندگان این استان در اکثر عملیات‌های مهم، از استان‌های تاثیرگذار در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: اهمیت نگارش دانشنامه دفاع مقدس باید در جلسات و برنامه های مختلف تشریح شود.

 وی با تاکید بر وحدت و همگرایی  در امر تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان خاطرنشان کرد: همانطور که در دفاع مقدس همه اقشار جامعه، ادارات دستگاه‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی نقش داشتند در نگارش دانشنامه نیز باید همه  مشارکت داشته باشند.

 در این جلسه حجت الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان نیز با بیان اینکه  دانشنامه دفاع مقدس  اثری ماندگار  است، اظهار داشت: آن چیزی که برای شهدا می ماند، این دایره المعارف یا دانشنامه دفاع مقدس بوده که یکی از ضروریات و مطالبه بحق رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در همه دنیا سرباز گمنام و شهید برایشان مهم است، گفت: شهید برای ما مبنای قرآنی، دینی و الهی دارد و هر قدمی برای شهدا برداشته شود، باقیات الصالحات است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه تکلفیمان در برابر شهدا زیاد است، افزود: ثبت و ضبط واقعیات دفاع مقدس از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار