مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

وصیتنامه شهدا نقشه راهی برای ماست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه امروز تکلیف ما در برابر خون شهدا سنگین است، گفت: عمل به وصیتنامه شهدا می‌تواند برای ما نقشه راه باشد.
کد خبر: ۵۲۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ - 08June 2022

وصیت نامه شهدا نقشه راهی برای ما استبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام  «هبت اله هاشمی»  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عصر امروز (18 خرداد) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان  اظهار داشت: عمل به وصیت‌نامه شهدا نقشه راهی برای ما است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرموده‌اند از قول من به خانواده‌های شهدا بگویید که من با تمام وجودم به شما عشق می‌ورزم و شما را از دل و جان خودم دوست دارم، افزود: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: سرمایه کشور را در خانواده شهدا و ایثارگران سرمایه های کشور هستند و باید گفت که جمع این دو جمله تکلیف شرعی برای همه ما ایجاد می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان بیان کرد: این تکلیف در دولت و کشور انقلابی برای همه کسانی که داعیه‌دار هستند مضاعف می شود.

وی به فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: جامعه ایثارگری در استان لرستان با یک قضاوت عمومی مواجه است، بسیاری بر این باور هستند که همه کشور و استان را این قشر از جامعه قبضه کرده‌اند؛ در حالی که بر اساس آمار دو هزار و 651 فرزند شهید بیکار در لرستان وجود دارد که از این تعداد 70-80 نفر دارای مدرک دکتری، 900 نفر کارشناسی ارشد و مابقی دارای مدرک کارشناسی و فوق‌دیپلم هستند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان در زمینه اشتغال فرزندان شهدا افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران در استان در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران  با اشاره به اینکه بسیاری از اعتراضات در مجموعه‌های مختلف نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران است، گفت: از مقام ارشد استان تقاضا داریم این قضیه را به صورت مصوبه دستوری و جدی برای دستگاه‌ها ابلاغ کنند.

حجت‌الاسلام دکتر هاشمی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وظیفه ماست، خاطرنشان کرد: امروز با مطالبه مقام معظم رهبری، خون شهدا و خانواده شهدا فاصله زیادی داریم، ما نتوانسته‌ایم به نقطه اوج قضیه ترویج فرهنگ ایثار برسیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ل ستان به پیشنهاد تشکیل کانون شاهد در گلزارهای شاهد در سراسر استان اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها با حمایت خیرین تأسیس می‌شود اما این به تنهایی کافی نیست و نیاز به حمایت دولت داریم که بتوانیم انقلاب عمومی در این قضیه داشته باشیم و پایگاه فرهنگی شهدایی در همه گلزارها تأسیس کنیم و برنامه‌های کاری حوزه ایثار و شهادت را در این حسینینه‌ها انجام دهیم؛ بنابراین امیدواریم در بودجه 1401 مصوبه‌ای اعتباری جهت راه‌اندازی کانون شاهد در کلیه گلزارهای این استان در نظر گرفته شود.

وی گفت: تشکیل کمیته ایثارگران به ریاست استاندار با توجه به دستور رئیس بنیاد شهید کشور در لرستان نیز می‌تواند گامی مؤثر برای کمک به اشتغال ایثارگران باشد که اعضای این کمیته را نیز استاندار محترم تعیین خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان به راه‌اندازی نیمه تمام مجتمع ایثار اشاره کرد و افزود: افتتاح نیمه تمام آن در سال 1396 این مجتمع متأسفانه باعث شد ردیف بودجه آن حذف شود و جانبازان محترم و جامعه هدف برای فیزیوتراپی و پرتودرمانی باید راهی مرکز شوند و با مشکلات متعددی دست به گریبان شوند که احیای آن باعث می‌شود منفعت نه فقط برای جامعه ایثارگری بلکه در بحث اشتغال‌زایی نیز کمک‌کننده خواهد بود.

 وی با تأکید بر ایجاد شورای ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی استان افزود: شورای اداری باید در همه ادارات نهادینه شود و جلساتی به‌صورت ماهانه و فصلی داشته باشند و به مشکلات ایثارگران در ادارات پرداخته شود، جامعه ایثارگری استان حیثیت استان است و باید از این حیثیت دفاع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار