رئیس کمیته امداد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

۸۰ درصد زکات کشور صرف معیشت خانواده‌های نیازمند می‌شود

بختیاری گفت: ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده در کشور صرف معیشت نیازمندان و مابقی در امور زیربنایی و عام‌المنفعه در مناطق محروم هزینه می‌شود.
کد خبر: ۵۲۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۰ - 10June 2022

۸۰ درصد زکات کشور صرف معیشت خانواده‌های نیازمند می‌شودسید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای مرکزی زکات دست‌کم ۶۰ درصد از زکات باید سر سفره نیازمندان قرار گیرد که در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی بیش از ۸۰ درصد از زکات صرف معیشت نیازمندان می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ درصد از زکات هم صرف هزینه‌های عمرانی عام‌المنفعه در مناطق محروم می‌شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی و خانواده‌های نیازمند در روستاها و مناطق محروم، مستحق دریافت زکات هستند، گفت: زکات می‌تواند در بحث کمک به ازدواج جوانان صرف شود؛ همچنین کمک به درمان نیازمندان از محل زکات، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت شفاف‌سازی منابع و مصارف زکات، خاطرنشان کرد: مودیان باید بدانند که زکات پرداخت شده در چه محلی مصرف شده، این حق آنان است و باید در این زمینه شفاف‌سازی و اعتمادافزایی شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا برنامه این است که داشبورد مدیریتی زکات در اختیار نمایندگان ولی فقیه به عنوان رئیس شورای زکات استان قرار گیرد و گزارش زکات هر شهرستان و محل مصرف آن شفاف اعلام شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شد. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار