اوکراین از شکست نظامی برابر روسیه در خطوط مقدم خبر داد

معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین با اذعان به ضعف ارتش اوکراین در یگان توپخانه‌ای گفت: جنگ در حال حاضر توپخانه‌ای است و کی‌یف برای دور نگه داشتن نیرو‌های روسیه تنها به سلاح‌های غربی متکی است.
کد خبر: ۵۲۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ - 10June 2022

اوکراین از شکست نظامی برابر روسیه در خطوط مقدم خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از گاردین، «وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین گفت که کی‌یف در حال شکست در مقابل روسیه در خطوط مقدم است و اکنون برای دور نگه داشتن روسیه تقریباً تنها به سلاح‌های غرب متکی است.

وی اظهار داشت: این جنگ اکنون توپخانه‌ای است. خطوط مقدم اکنون جایی است که آینده را تعیین می‌کند و ما از نظر توپخانه‌ای در حال شکست هستیم.

وی با اذعان به ضعف یگان توپخانه‌ای اوکراین، افزود: اکنون همه چیز به آنچه غرب به ما می‌دهد بستگی دارد. شرکای غربی ما حدود ۱۰ درصد از آنچه را که دارند به ما داده‌اند.

به گفته اسکیبیتسکی، اوکراین روزانه از ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گلوله توپ استفاده می‌کند. او در مورد مهماتی که از توپخانه شلیک می‌شود، گفت: ما تقریباً تمام مهمات توپخانه خود را مصرف کرده‌ایم و اکنون از گلوله‌های استاندارد ناتو با کالیبر ۱۵۵ استفاده می‌کنیم. اروپا همچنین در حال تحویل گلوله‌های با کالیبر پایین‌تر است، اما با رو به اتمام گذاشتن، میزان تحویل آن کمتر می‌شود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هفته گذشته گفت که روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست می‌دهند و ۵۰۰ نفر دیگر مجروح می‌شوند. اوکراین تعداد کل تلفات نظامی خود را مخفی نگه داشته، اما به نوشته گاردین، نظامیانی اوکراینی که از خطوط مقدم با این روزنامه انگلیسی صحبت کردند تصویر مشابهی را ارائه دادند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها