رسانه پاکستانی:

غرب و رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش تنش‌ها با ایران هستند

روزنامه پاکستانی «داون» در مطلبی نوشت که اقدامات غربی‌ها و رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران موجب بیشتر شدن تنش‌ها می‌شود و باید با مهار تل آویو، هر چه زودتر برجام را احیا کرد.
کد خبر: ۵۲۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ - 10June 2022

غرب و رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش تنش‌ها با ایران هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان در گزارشی ضمن انتقاد از اقدامات غربی‌ها در ارائه و تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اوضاع کنونی و چشم انداز منطقه و جهان را در صورت فروپاشی دائمی برجام تیره و تار توصیف کرد.

این گزارش به ویژه با تاکید بر شکست دیپلماسی بین المللی در شکل جنگ اوکراین، می‌نویسد که جهان از پیش از این هم شاهد اثرات دردناک جغرافیای اقتصادی در سراسر دنیا، به ویژه در بخش انرژی و کالا بوده است و چنانچه تنش‌ها بین غرب و ایران بالا بگیرد، این مسئله منجر به بالاتر رفتن هر چه بیشتر قیمت انرژی و احتمال وقوع یک نزاع خطرناک در منطقه‌ای حساس خواهد شد.

این روزنامه در ادامه با و انتقاد از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در کارزار ترور شخصیت‌های کلیدی ایرانی و همچنین انجام صد‌ها حملات و اقدامات خرابکارانه برضد منافع ایران در سوریه، نوشت که این اقدامات وضعیت را بیش از پیش وخیم کرده است.

گزارش مذکور ادامه می‌دهد که برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن هر چه بیشتر اوضاع و داغ شدن تنور این جنگ سرد، احیای توافق هسته‌ای همراه با مهار رژیم صهیونیستی می‌تواند اقدامی کلیدی برای اعتمادسازی باشد.

همچنین این گزارش در پایان می‌افزاید که بنابراین هم بلوک غرب و هم ایران باید کمی انعطاف نشان دهند و به حد وسطی در حصول توافق دست یابند. زمان بسیار مهم است و دو طرف باید از لفاظی‌های بیشتر تقابلی به نفع یک وضعیت سازگارتر اجتناب کنند.

پیشتر و پس از تصویت قطعنامه انتقادی و ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، نماینده ایران در واکنش به این قطعنامه گفته بود: درخواست ما برای همکاری با آژانس از طریق قطعنامه بی معنی و ناامید کننده است و برای پاسخ به تصمیم شورای حکام آژانس علیه خود اقدام مناسب انجام خواهیم داد.

دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید. روسیه و چین به این قطعنامه رأی منفی دادند. این قطعنامه پس از رأی‌گیری با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از سوی هند، لیبی و پاکستان به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها