نماینده ولی فقیه در مازندران:

ایستادگی روی فرهنگ دینی مقابله با نفوذ فرهنگ غربی است

«محمدی لائینی» گفت: خطرناکترین منکرات نفوذ فرهنگ غربی است و باید روی فرهنگ دینی خود ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۵۲۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ - 10June 2022

باید روی فرهنگ دینی خود ایستادگی کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه امروز مرکز استان با توصیه به تقوا و حلال‌خواری و بیان اینکه شیعه باتقوا باشیم تا ائمه اطهار از ما راضی باشند، اظهار داشت: ریا اختصاص به عبادت ندارد و کار‌ها باید برای رضای خدا انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران افزود: خدمات و عملکرد مسئولین باعث دلگرمی مردم است و باید بازگو شود.  

وی با تبریک میلاد امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) کمک به انسان ضعیف را بهترین صدقه دانست و به تولید فیلم عنکوبت مقدس اشاره و حرمت شکنی و توهین استکبار جهانی به ساحت امام هشتم را محکوم کرد.

محمدی لائینی با گرامیداشت سالروز صدور فرمان حضرت امام مربوط به تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی گفت: باید در جنگ فرهنگی آمادگی لازم برای دفاع را داشته باشیم و مهمترین وظیفه این ستاد تبیین معروف‌ها و منکر‌ها برای جامع است و باید در جهت تقویت معروف‌ها و برچیده شدن منکر‌ها گام برداریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب بزرگترین معروف‌ها ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن است، ییان داشت: این نظام مقدس را باید تقویت و شکرگزاری کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نعمت است و باید از آن شکرگزاری و دفاع کنیم، عنوان کرد: حفظ این نعمت سختی دارد و باید در مقابل دشمنان بایستیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خطر ارتجاع را گوشزد کردند، گفت: نفوذ سبک زندگی غربی در زندگی جامعه از مظاهر ارتجاع محسوب می‌شود و در برخی مدارس از دانش آموزان خواسته می‌شود که چادر را بردارند و این مسئله در شأن خانواده مسلمان نیست.

وی با انتقاد از پوشش برخی مدارس و رقص دانش آموزان در مدارس گفت: باید در نامگذاری فرزندان، خیابان‌ها و معابر، حجاب و عفاف زهرایی و کسب روزی حلال توجه شود.

محمدی لائینی تصریح کرد: مسئولین دست اندرکار امر به معروف و نهی از منکر طرح عفاف و حجاب را تهیه و در پی تقویت آن هستند و باید کمک کنیم چادر به عنوان حجاب برتر جدی گرفته شود.

امام جمعه ساری گفت: خطرناکترین منکرات نفوذ فرهنگ غربی است و باید روی فرهنگ دینی خود ایستادگی کنیم که شهدا برای این فرهنگ به شهادت رسیدند.

انتهی پیام/

نظر شما
پربیننده ها