نمازجمعه ساری به امامت حجت الاسلام شفیعی اقامه می‌شود

طبق اعلام دفتر ستاد نمازجمعه استان مازندران، نمازجمعه این هفته ساری به امامت حجت الاسلام «شفیعی دارابی» اقامه می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ - 31August 2022

نمازجمعه ساری به امامت حجت الاسلام شفیعی اقامه می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، طبق اعلام ستاد نمازجمعه مازندران، نمازجمعه این هفته شهرستان ساری به امامت حجت الاسلام «سید حسین شفیعی دارابی» اقامه می‌شود.

«سید حسین شفیعی دارابی» در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۳۸ ش در یک خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در روستای مذهبی و انقلابی «دارابکلاء» شهرستان «میاندورود» استان مازندران به دنیا آمد. فراگیری دروس حوزوی را ابتداء از محیط خانه و سپس در حوزه علمیه «جعفریه» دارابکلا که تحت مدیریت مرحوم آیت الله دارابکلائی اداره می‌شد، آغاز کرد و پس از آن به حوزه علمیه مشهد و قم مهاجرت کرد و از محضر اساتید معروف این دو مرکز مهم حوزوی و دینی بهره گرفت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کنار اشتغال به دروس حوزوی، به فراگیری علوم دانشگاهی پرداخت؛ و پس از دفاع از رساله علمی خود با نمره عالی «رابطه باطن با ظاهر قرآن» مؤفق به اخذ مدرک دکتری در رشته «تفسیر و علوم قرآنی» شده است. اکنون ضمن تدریس سطوح عالی در حوزه علمیه قم، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) و استادیار دانشگاه مجازی المصطفی (ص) است. وی صاحب تألیف ده‌ها مقاله و چندین کتاب و ارزیاب تعداد زیادی از مقالات کنگره‌های بین المللی و مجلات علمی حوزوی و دانشگاهی است.

وی تاکنون، عهده دار مسئولیت راهنمایی، مشاوره و داوری بیش از ۳۰۰ پایان نامه سطح ۳ و رساله‌های علمی در مقطع دکترا بوده است و سال گذشته، از سوی مسئولان دانشگاه مذکور به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شده و مورد تقدیر قرار گرفت.

حجت الاسلام شفیعی عضو انجمن مبلغان نخبه کشوری است و در شهرهای مختلف ۲۸ استان کشور (بویژه کلان شهرها) به سخنرانی پرداخت و بارها از ناحیه بعثه رهبر معظم انقلاب و سازمان ارتباطات اسلامی، به عنوان مبلغ دینی به کشورهای عراق، عربستان، سوریه، روسیه، و از بکستان، و… اعزام شده است و از سوی مسئولان امور روحانیون بعثه رهبر معظم انقلاب، در دو نوبت به عنوان روحانی برتر کاروان‌ها انتخاب شود و مورد تمجید قرار گرفت.

وی به مدت ۳ سال، مدیریت گروه مطالعات قرآنی دانشگاه مجازی المصطفی (ص) را عهده دار بود و حدود ۱۰ سال است که مدیریت گروه علمی آموزشی «تفسیر و علوم قرآن» جامعه الزهرا (س) را به عهده دارد و اولین مدیری است که به صورت رسمی مؤفق به راه اندازی سطح ۴ (مقطع دکتری) در رشته تفسیر با دو گرایش «علوم و معارف قرآن»، و «تفسیر تطبیقی» در این مجموعه آموزشی و تربیتی مهم شده است.

حجت الاسلام شفیعی از جمله چهره‌های حوزوی فعال در عرصه مجازی محسوب می‌شود. وی عضو چندین گروه علمی پژوهشی حوزوی و دانشگاهی است و با نگارش نوشته‌های دینی کارآمد، مشغول به انجام رسالت «جهاد تبیینی» خود در حوزه‌های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و پاسخ دهی به شبهات در حوزه‌های یاد شده است؛ حضور در کنار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و همراهی با نیروهای انقلابی معتقد به مکتب امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، و تلاش در جهت حفظ و تقویت آرمان‌های به حق شهیدان، از جمله ویژگی‌های بارز ایشان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار