امام جمعه موقت ساری:

مصادیق حقوق بشر آمریکایی باید تبیین شود

حجت‌الاسلام «نصوری» گفت: مصادیق حقوق بشر آمریکایی باید تبیین و مشخص شود و نسل امروز ما بداند که آمریکا دشمن ما است.
کد خبر: ۵۳۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ - 01July 2022

مصادیق حقوق بشر آمریکایی تبیین و مشخص شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان با توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا در عبادات، اقتصاد، زندگی و مسائل سیاسی را باید رعایت کنیم.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه ۲۹۱ مسافر هواپیمای ایرانی توسط ناو وینسنس آمریکا افزود: این حادثه یکی از مصادیق جنایت‌های آمریکا به شمار می‌رود.

حجت الاسلام نصوری با گرامیداشت حجاجی که توسط آل سعود به شهادت رسیدند، عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب مصداق‌های حقوق بشر آمریکایی باید تبیین و مشخص شود و نسل امروز ما بدانند آمریکا و امثال این‌ها، دشمنان ما هستند نه مخالفین، و ما باید در برنامه‌های خودمان با دشمنان مهندسی شده رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای معنویت در جامعه و اجرای عدالت در جامعه از اهداف امام زمان (ع) است، افزود: جریانات معنویت‌گرای امروزی در شرق و غرب و بعضا در داخل کشور و استحاله فرهنگی را شاهد هستیم و کسی که ظلم و فساد می‌کند و پرچم‌دار بی‌عدالتی در جامعه است، خواهان شکل‌گیری جامعه امام زمانی نیست.

برای امر فرج باید آماده باشیم

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: برای امر فرج باید آماده باشیم؛ طوری که دشمن امام زمان به غیظ بیفتد و دشمن، مخالف کسی است که اهداف امام زمان را پیش می‌برد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه دشمن خواهان شکل‌گیری دولت امام زمان (عج) نیست، گفت: انقلاب اسلامی، انقلاب بسترساز برای فرج امام زمان (عج) است و باید در امر فرج تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مانع پیشرفت دیدگاه‌های متفکرین غربی شده است و دگرگونی بنیادین را در دنیا ایجاد کرده است، افزود: برای همین اکثر متفکرین غربی معتقدند که تهاجم فرهنگی شرق به سمت غرب اتفاق افتاده است و این نشان‌دهنده بنیه قوی در تفکر امامین انقلاب بوده و با حمایت‌های مردم این امر در حال شکل‌گیری است.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی توجه دنیا را به خود جلب کرده است و شاهد الگوگیری از جامعه ما در دنیا هستیم، عنوان کرد: انقلاب ما هجمه‌هایی در دنیا ایجاد کرده است و بحران‌های تجزیه طلب‌ها، تحریم‌ها، ۱۷ هزار شهید ترور، کودتا و فتنه‌ها را نیز شاهد بودیم که یک تحلیل قوی می‌خواهد.

لزوم بازخوانی حقوق بشر آمریکایی

وی سپس با گرامیداشت عملیات کربلای یک گفت: این بحران‌ها با اقتدار و نگاه مدیریتی و تدبیر رهبر انقلاب اسلامی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) خنثی شده است و  این حرکت‌ها و نگاه حقوق بشری آمریکا باید بازخوانی شود.

حجت الاسلام نصوری با اشاره به آزادسازی سواحل تصریح کرد: پیوست فرهنگی این قضیه باید جدی گرفته شود؛ چراکه مردم ناراحت هستند و مسائل فرهنگی نیاز به بازبینی مجدد دارد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب عنوان کرد: این امر باید از سوی متولیان امر جدی گرفته شود و از این فضا و فرصت‌ها استفاده کنیم و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را پر و بر معروفات اضافه کنیم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی آب و برق و با اشاره به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در خصوص افزایش ۲۵ درصدی اجاره‌بهای مسکن در تهران و ۲۰ درصدی در دیگر نقاط کشور، خواستار افزایش حقوق کارمندان، متناسب با همین میزان شد و خاطرنشان کرد: مردم در دو سال کرونایی آسیب زیادی دیدند و مسئولین برای مردم امتیاز‌هایی قائل بشوند و مشکلات مسکن را حل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار