شکفتن هشتمین کوکب امامت و ولایت

سرزمین نور در سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) سراسر شور و هیجان است و رایحه دل‌انگیز شکفتن هشتمین کوکب ولایت از مشهد، این قلب تپنده ایران اسلامی، فضای کشور را عطرآگین کرده و مشام جان هزاران مؤمن دوستدار و دلداده خاندان عصمت و طهارت (ع) را می‌نوازد.
کد خبر: ۵۲۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ - 11June 2022

شکفتن هشتمین کوکب امامت و ولایت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، گل خوشبوی ولایت، حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا (ع) ۱۱ ذی القعده چشم به جهان گشود و با آمدنش، در عالم هلهله‌ای برپا شد، آنچنانکه آسمان هشتم بر زمین تعظیم کرد و ملائک گرد او به طواف برخاستند.

امروز زادروز فرخنده امامی است که نورش، گستره آفاق را روشن و رافتش، مهربانی همه مهربانان را بی رنگ کرده است، در این روز ستاره‌ای در آسمان امامت و ولایت تابیدن گرفت که تلالو گنبد و بارگاه نورانی اش، چشم همه دوستداران اهل بیت را به سوی خود خیره کرده است.

او، مهربانی را به نحو اولی تفسیر کرد و رأفتی به گستردگی دایره محبان و ارادتمندانش به منصه ظهور نشاند چنانکه هر کس در خانه اش را بزند، دست خالی بازنمی گردد، دل‌ها متوجه وی شده و حوائج محبان برآورده می‌شود، او "سراج الله" لقب گرفته است، زیرا محبان و ارادتمندان حضرتش با سپردن سرنوشت خویش به عالم آل محمد (ص)، در پرت هدایتش به سر منزل مقصود می‌رسند.

از درگاه احسان امام رضا (ع) کسی ناامید برنگشته است، کبوتران، آسمان را رها می‌کنند و بر گنبد طلایش سکنی می‌گزینند، نابینا کنار پنجره فولاد حرمش بینا می‌شود و لال در برابر نقاره خانه اش به "یارضاجان" زبان می‌گشاید، معلولی در روضه منوره اش از صندلی برمی خیزد و زمزمه زیارتنامه اش، سخت‌ترین دل‌ها را نرم کرده و اشک‌ها را روان می‌سازد.

دلداده درمانده اش، شیدا و غمگین، فرسنگ‌ها راه می‌پیماید تا خود را در دهه پرکرامت اش به حرم حضرت دوست برساند، وقتی می‌رسد، دست‌ها را به سوی گنبدش بلند می‌کند که "بالم شکسته بود و هوایی نداشتم، از دست روزگار رهایی نداشتم/ بیهوده نیست عاشق گنبد طلا شدن، مشهد اگر نبود که جایی نداشتم/ دردم زیاد بود و طبیبی مرا ندید، دردم زیاد بود و دوایی نداشتم/ گفتم مگر امام رضا چاره‌ای کند،‌ای وای اگر امام رضایی نداشتم".

حکایت مشهد در سالروز میلاد شمس الشموس، انیس النفوس، حضرت رضا (ع) حکایت مامنی برای عاشقان بی پناه امام رئوف است که همه دلدادگانش را به آغوش می‌کشد تا دل‌ها سبک شود، حکایت حرم امام هشتم (ع) در چنین روزی حکایت کتاب بازی است که هر گوشه اش داستانی از عشق و عاشقی دلدادگان نسبت به مراد و معشوق خویش را روایت می‌کند، در دل هر یک از آنان زیر سایه حرمش غنچه امیدی شکفته می‌شود و زنگار‌ها از دل‌ها و جان‌ها پاک می‌شود.

در دهه پرکرامت مقام رضوان، خادمین حرم امام رضا (ع) پرچم سبز مزین به نام و آستان پرسرصلابتش را پیشکش بی پناهان و بیماران و نیازمندان گوشه و کنار این سرزمین می‌کنند که رنج و بیماری شان توانی برای زیارت مرقد امام رئوف باقی نگذاشته است، پرچم که به دستشان می‌رسد، با چشمانی اشکبار آن را بوسه باران کرده و شفاعتش را نزد خداوند متعال برای خود طلب می‌کنند.

در سالروز میلاد امام رضا (ع) مشهد بیش از همیشه می‌درخشد، خیابان‌ها همه مزین به حضور زائران و مجاوران او می‌شود، شهر به آذین بندی‌های این میلاد خجسته رنگ دیگری می‌گیرد و سفره نذور مردمی به گستره تمام شهر پهن می‌شود تا کام دوستداران امامت و ولایت به یمن این روز خجسته شیرین شود.

حرم امام رضا (ع) در چنین روزی قلب هر مومنی است، گنبدش گویی پوششی دیگر از طلا گرفته که درخشش آن چشم را خیره می‌کند، روضه منوره اش از بهترین رایحه گل‌ها معطر می‌شود و بوی معنویت و حس آرامش از جای جای حرمش جان را نوازش می‌دهد، همه زائران و خادمان و مجاورانش با تضرع و خشوع در برابر، ولی نعمت ایرانیان در مشهدالرضا، سر تعظیم فرود می‌آورند و آهنگ شیرین "سلام علی آل طه و یاسین" را زمزمه می‌کنند.

خادمان حرم حضرت رضا به مناسبت چنین روز خجسته‌ای برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده اند تا میزبانی شایسته‌ای از زائران حضرت به عمل آورند، این برنامه‌ها از عصر دیروز، ۱۰ ذی القعده و قبل از اذان مغرب در صحن پیامبر اعظم (ص) با مولودی خوانی، سخنرانی، اجرای سرود و مدیحه سرایی آغاز شده است و بعد از نماز مغرب و عشا نیز با قرائت زیارت امین الله، پویش سراسری سلام بر امام رضا (ع) و قرائت صلوات خاصه، مداحی، شعرخوانی، اجرای سرود و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی ادامه یافته است.

برنامه‌های روز میلاد امام هشتم (ع) هم با سخنرانی، مدیحه سرایی و شعرخوانی و اجرای سرود همراه است و در شام میلاد ثامن الحجج (ع) هم تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) سخنرانی خواهد کرد. همچنین مراسم متنوعی ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا (س) و دارالقرآن رضوی تدارک دیده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار