موضع نصرالله مثبت و حامی مذاکره کننده لبنانی است

یکی از نمایندگان پارلمان لبنان ضمن تاکید بر ضرورت موضع مستحکم لبنانی‌ها در بحث مذاکرات ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی به تمجید از موضع دبیر کل حزب الله لبنان پرداخت.
کد خبر: ۵۲۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ - 11June 2022

موضع نصرالله مثبت و حامی مذاکره کننده لبنانی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، محمد خواجه عضو فراکسیون توسعه و آزادی پارلمان لبنان به موضع گیری درباره مذاکرات ترسیم مرز دریایی این کشور با رژیم صهیونیستی پرداخت و بر اهمیت موضع مستحکم لبنانی‌ها قبل از رسیدن آموس هوکشتاین میانجی گر آمریکایی در پرونده ترسیم مرز دریایی، به بیروت تاکید کرد.

خواجه اظهار داشت: هوکشتاین به جانبداری از اسرائیل معروف است و به عبارتی بیشتر از خود اسرائیلی‌ها در راستای منافع آن‌ها گام بر می‌دارد و قبلا هم چالش‌های زیادی برای تیم مذاکره کننده لبنانی ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بر عدم عقب نشینی از حق آبی ما اصرار دارد. موضوع کاملا روشن است و موضعی که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان اتخاذ کرد، مثبت و تشویق کننده و به مثابه قدرت حمایت کننده مذاکره کننده لبنانی است.

خواجه در ادامه گفت: همانطور که مرحله اول فرایند را پشت سر گذاشتیم و پارلمان جدید تشکیل شد، باید در مرحله دوم فرایند سیاسی یعنی تشکیل دولت و پس از آن انتخاب رئیس جمهور سرعت عمل به خرج دهیم.

وی خواستار عدم ربط تشکیل دولت جدید به بحث ریاست جمهوری شد.

گفتنی است میدان گازی کاریش در خط مرزی شماره ۲۹ قرار دارد که مذاکره کنندگان لبنانی، آن را جزو آب‌های سرزمینی این کشور می‌دانند. دولت لبنان بر همین اساس عملیات استخراج گاز از میدان گازی کاریش از سوی رژیم صهیونیستی را غیر قانونی می‌دانند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز روز پنج شنبه گذشته در جریان سخنرانی خود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی باید روند استخراج گاز از میدان گازی کاریش را متوقف کند.

وی با تاکید بر اینکه همه گزینه‌ها در ارتباط با اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در آب‌های سرزمینی لبنان روی میز قرار دارد، افزود: لبنان در برابر دوران جدیدی قرار گرفته که خلاصه آن از این قرار است؛ استقرار سکوی استخراج گاز از سوی شرکت انگلیسی یونانی در میدان گازی کاریش، یک تجاوز به لبنان محسوب شده و ما را در شرایط سخت و دشواری قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار