امام جمعه دیواندره:

خداوند مسئولیت حفظ خانواده و هویت دینی را بر عهده زن قرار داده است

ماموستا «مرادی» گفت: خداوند حفظ جمعیت خانواده، معنویت، اصالت و هویت دینی را بر عهده زن قرار داده است؛ زنی که ضمن حضورش در اجتماع، به حفظ خانواده و بقای نسل نیز توجه دارد و می‌تواند در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 12June 2022

زنان به عنوان ستون‌های خانواده نسلشان حفظ کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «جلال مرادی» امام جمعه دیواندره، امروز (یک‌شنبه) در مراسم بزرگداشت روز دختر که به مناسبت دهه کرامت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم اجتماعی امروز، جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است.

وی به ویژگی‌های زن انقلابی اشاره کرد و افزود: زن مسلمان و انقلابی در جایی که لازم است، مسئولیت اجتماعی خود را به انجام می‌رساند و در نقش مسئولیت فردی نیز تلاش می‌کند تا نسل سالم و صالحی تحویل جامعه دهد.

ماموستا «مرادی» به نقش بی‌بدیل زنان در مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی اشاره کرد و گفت: در همه این مسئولیت‌ها زن و مرد، ولی هم هستند و هر دو وظیفه دارند در مقابل کاستی‌ها و منکرات مقابله کنند و برای رسیدن به اهداف بزرگ پشتیبان یکدیگر باشند، بر یکدیگر ولایت داشته و راهنما و حامی هم باشند.

وی خاطرنشان کرد: در اندیشه اسلامی دختر از جایگاه بالایی برخوردار است و نگاه مساوی به روح زن و مرد و رفتاری عادلانه در عملکرد شرایط جسمی آن‌ها و همچنین چگونگی به‌کارگیری و کاربردی شدن ویژگی جسمی‌شان، از ویژگی‌هایی است که امامین انقلاب اسلامی سعی کردند برای زنان تبیین کنند.

امام جمعه دیواندره خاطرنشان کرد: حفظ خانواده و عفاف و حجاب، ۲ ارزش بزرگی است که خداوند زن را با او گران‌قدر و ارزشمند کرده و همه این‌ها ویژگی‌های یک زن مسلمان است که گاهی‌اوقات غرب سعی می‌کند نگاهی سلبی به این مزیت‌ها داشته باشد.

ماموستا مرادی یادآور شد: خداوند حفظ جمعیت خانواده، معنویت، اصالت و هویت دینی را بر عهده زن قرار داده است، زنی که ضمن حضورش در اجتماع به حفظ خانواده و بقای نسل نیز توجه دارد و می‌تواند در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی داشته باشد و امروز که دشمن نهاد خانواده را مورد تهاجم قرار داده است؛ بنابراین زنان به عنوان ستون‌های خانواده باید نسل‌شان را از هرگونه گزندی حفظ کنند.

در پایان مراسم ا ز ۱۵ نفر از دختران نمونه و ۲ زوج که در روز میلاد امام رضا (ع) مراسم ازدواج خود را برگزار کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها