مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

فرهنگ غنی استان کردستان ریشه در قرآن دارد

ماموستا «کریمی» گفت: فرهنگ غنی استان کردستان ریشه در دین که نماد و محور اصلی آن قرآن است، دارد.
کد خبر: ۵۳۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ - 28June 2022

ماموستایان حجت و چراغ روشن جامعه هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «عبدالسلام کریمی» مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، دوشنبه در سفر به کردستان و با حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان فرهنگ غنی این استان را ریشه در دین که نماد و محور اصلی آن قرآن است، عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن محور اصلی مسلمانان است و دین اسلام با خشم‌ و خشونت آغاز نشده است؛ بلکه با علم آغاز شد و این دین پژوهشی بوده و هیچ‌گاه شمشیر را برای قتل و غارت برنداشته‌ایم.

وی بر ضرورت ارتقای بصیرت و آگاهی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: باید راهبرد و تدابیر حکمیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را در عمل پیش برده و تحقق شعار سال تنها به شعار و نصب بنر خلاصه نشود.

ماموستا کریمی با ذکر اینکه مراکز دانش‌بنیان بر اساس علم فعالیت‌های خود را پیش ببرند، بیان کرد: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه و از این ظرفیت اشتغال، درآمدزایی و توسعه تجارت ایجاد کرد.

وی پیشرفت علم و بصیرت در برابر هجمه‌های دشمن را راه برون‌رفت از شرایط کنونی دانست و اظهار داشت: باید فناوری و تولید در کنار هم باشد، تا منجر به تولید و درآمدزایی در بازار داشته باشد.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه کل کشور به ویژه استان کردستان از منابع غنی و ظرفیت‌های مختلف برخوردار است، خاطرنشان کرد: برون‌رفت از مشکلات کنونی نوعی جهاد است؛ بنابراین باید برای توسعه سرمایه‌گذاری اعتماد را بیشتر کرد.

وی ایجاد امید و اعتماد را بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر در شرایط کنونی خواند و عنوان کرد: باید مشکلات را شناسایی و احصا کرده و متناسب با وضعیت جامعه، نیازها را تامین کنیم.

ماموستا کریمی جوانان را همچون چالشی دانست که در صورت بی‌توجهی به آنان منحرف خواهند شد و اضافه کرد: باید دستگیری کنیم نه مچ‌گیری و از ظرفیت جوانان استفاده شود.

وی بر ضرورت مشکلات ماموستایان استان کردستان تاکید کرد و افزود: ماموستایان نور جامعه، حجت و چراغ روشن جامعه هستند و باید از ظرفیت آنان در پیشبرد اهداف و حل مشکلات کنونی استفاده کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت بانوان شاغل و غیرشاغل غافل شویم، گفت: باید از ظرفیت زنان در ادارات سطح کشور و کردستان استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار