امام جمعه سنندج:

«وحدت» سعادت جامعه را رقم می‌زند

ماموستا «رستمی» گفت: در دیدگاه دین مبین اسلام وحدت از با اهمیت‌ترین مسائلی است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد.
کد خبر: ۵۲۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 31May 2022

«وحدت» سعادت جامعه با دوری از تفرقه رقم می‌زندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا «فایق رستمی» امام جمعه سنندج، امروز (سه‌شنبه) در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که با حضور معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن کنفرانس مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه وحدت همواره در میان مردم کُرد در اولویت است، اظهار داشت: وحدت در میان اقوام و ادیان مختلف استان کردستان وجود دارد و برگزاری چنین همایش‌هایی نظیر اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی، موجب تقویت نقاط اشتراک و وحدت و همدلی میان ایران و عراق می‌شود.

وی افزود: با همه تفرقه‌افکنی دشمنان، اتحاد امت اسلامی با تلاش مجمع تقریب مذاهب هر روز مستحکم‌تر می‌شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: در دیدگاه دین مبین اسلام وحدت از با اهمیت‌ترین مسائلی است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد.

ماموستا رستمی ادامه داد: هرگاه مسلمانان به وحدت تمسک کرده‌اند دشمن زمین‌گیر شده و مکتب اسلام در بین غیرمسلمانان نیز رشد یافته و علاقمندان به آن بیشتر شده است.

امام جمعه سنندج از قرآن کریم، قبله، محبت اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص)، اخلاق‌مداری و ارزش دادن به انسانیت به عنوان نقاط مهم در تقویت وحدت ملی و اسلامی نام برد و گفت: باید مراکز علوم دینی و دانشگاه‌های مذاهب و حوزه‌های علمیه مورد توجه بیشتری باشند و در مقابل این مراکز نیز وجوه اشتراک را بیش از پیش معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار