معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

کردستان زمینه برگزاری همایش‌های وحدت را دارد

«مسچی» گفت: با وجود وحدت و اتحاد میان مردم کردستان و حضور همیشگی آن‌ها در عرصه‌های مختلف و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی، این استان زمینه برگزاری همایش‌های وحدت را دارد.
کد خبر: ۵۲۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ - 02June 2022

کردستان زمینه برگزاری همایش‌های وحدت را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محسن مسچی» معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز (پنجشنبه) در دیدار با شهردار سنندج به برگزاری نخستین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی سنندج در تیرماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: چند کنفرانس وحدت در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصویب شده که نخستین اجلاسیه با مشارکت اقلیم کردستان و با حضور شخصیت‌ها و علمای ایران از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه در سنندج برگزار خواهد شد.

وی افزود: با وجود وحدت و اتحاد میان مردم کردستان و حضور همیشگی آن‌ها در عرصه‌های مختلف و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی، این استان زمینه برگزاری همایش‌های وحدت را دارد.

معاون امور ایران مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: این همایش با حضور علمای استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام و استان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان و ۲۰۰ مهمان برگزار می‌شود و همه مسئولان استانی برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه تلاش می‌کنند.

وی به برگزاری چند اجلاسیه دیگر اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان و خراسان میزبان دیگر اجلاسیه‌های وحدت اسلامی خواهند بود.

مسچی اضافه کرد: در راستای برگزاری نخستین اجلاسیه به میزبانی کردستان، سه کمیته اجرایی و پشتیبانی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی و انتظامی و امنیتی فعال شده ‌که شهرداری سنندج عضو چند کمیته آن است.

معاون امور ایران تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: تجلیل از چند نفر از علمای مطرح، برگزاری گفت و گوها بین علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق با علمای کردستان و ایران برای ارتباطات بیشتر، از برنامه‌های پیش بینی شده در این اجلاسیه است.

مسچی یادآور شد: تلاش می‌شود کنفرانس بعدی با حضور علما، سران و بزرگان کُرد همه کشورهای جهان از جمله، سوریه، روسیه و اروپا برگزار شود.

ادبیات بین مردم شیعه و سنی کردستان، اتحاد و برادری است

«سیدانور رشیدی» شهردار سنندج نیز در این دیدار ابراز داشت: برای برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: کردستان الگوی کامل و جامع وحدت است و مردم متدین، فرهنگی و متمدن این استان در طول تاریخ به لحاظ دینداری و اعتقادات مذهبی سرآمد بوده و وحدت شیعه و سنی در این استان الگوی کاملی برای ایران است.

شهردار سنندج تصریح کرد: تلاش همه ما باید تعمیق‌بخشی به تقریب مذاهب باشد که برگزاری برنامه‌ها و اجلاسیه‌ها به این موضوع کمک می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: اتحاد و برادری بین شیعه و سنی در ایران و بخصوص در استان کردستان وجود دارد و برای تقویت این وحدت نیاز به گفتمان جدید است.

وی افزود: برای تعمیق تقریب مذاهب باید از تریبون‌ها و از ظرفیت علما، نخبگان و افراد صاحب‌نظر در این خصوص بهره گرفته شود.

رشیدی از علما و روحانیون به عنوان وارث انبیا نام برد و گفت: ادبیات امروز در بین مردم شیعه و سنی کردستان ادبیات اتحاد و برادری است لذا باید این ادبیات را تقویت کرد.

وی ابراز داشت: برای برگزاری اجلاسیه و برنامه‌های وحدت‌بخش باید از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه کردستان و موسسات علوم قرانی استفاده شود.

شهردار سنندج از آمادگی شهرداری در زمینه فضاسازی محیطی، اطلاع رسانی، اسکان و حمل نقل در برگزاری اجلاسیه وحدت منطقه‌ای در سنندج خبر داد و گفت: عمق بخشی به وحدت اسلامی امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها