معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد؛

کردستان؛ میزبان اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی

«مسچی» از برگزاری نخستین اجلاس و کنفرانس منطقه‌ای مجمع تقریب مذاهب اسلامی در کردستان خبر داد و گفت: برگزاری این اجلاس در این مقطع زمانی امری ضروری و هدف آن حفظ و تقویت خواستگاه و جایگاه قوم کُرد است.
کد خبر: ۵۲۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹ - 31May 2022

مقام‌ معظم رهبری پرچمدار وحدت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محسن مسچی» معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ظهر امروز (سه‌شنبه) در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در سالن کنفرانس مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، وحدت میان شیعه و سنی را موضوعی دیرینه و دارای سابقه تاریخی عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود وحدت و اتحاد میان مردم کردستان و حضور همیشگی آن‌ها در عرصه‌های مختلف و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی، این استان زمینه برگزاری همایش‌های وحدت را دارد.

وی از برگزاری نخستین اجلاس و کنفرانس منطقه‌ای مجمع تقریب مذاهب اسلامی در کردستان خبر داد و افزود: برگزاری این اجلاس در این مقطع زمانی امری ضروری و هدف آن حفظ و تقویت خواستگاه و جایگاه قوم کُرد است که در ۲۹ و ۳۰ تیر با مشارکت علما و بزرگان استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق، در سنندج برگزار می‌شود.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته کردستان خواستگاه فرهنگ ملی، قومی و زبانی برای کل کشور بوده است خاطرنشان کرد: قوم کرد مترادف با ایرانی بودن است؛ اما امروزه دشمنان به واسطه تفکرات استعماری و گرفتن فرهنگ‌های مهمان‌نوازی و اخلاق‌مداری قوم‌ کرد و استحاله کردن فرهنگ، دنبال برهم زدن این وحدت هستند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان دنبال تغییر قومیت‌ها و جایگزینی زبان‌های خارجی و پوشش غربی‌ها با زبان کردی و سبک زندگی اسلامی هستند، ادامه داد: برخی علیه مبانی اصلی ما تبلیغات دروغین انجام می‌دهند و ما باید در مقابل آنان ایستادگی کنیم.

مسچی با تاکید بر اینکه وحدت برگرفته از فرموده قرآن است و نباید این اصل را فراموش کنیم، عنوان کرد: وحدت بحث اصیل اسلامی و فرهنگ ملی کاری است که باید همه با هم این امر مهم را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس‌های وحدت سبب تقویت ارتباطات، توجه بیشتر به منطقه و جلوگیری از هرگونه تفرقه و اختلاف می‌شود، یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچمدار وحدت بوده و باید همه مسلمانان شیعه و سنی با پیروی از معظم‌له، در این مسیر گام برداریم.

مسچی، قوام امنیتی، سیاسی و فرهنگی کشور را با حذف گسست‌های بین تقریب مذاهب با آیین‌ها و رسومات ملی ممکن دانست و گفت: ارتباطات و صمیمیت و شناخت علمی دقیق باعث می‌شود تا همه مدافع یک هدف و ارزش والا که حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی و ایرانی است، باشیم.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: بعد از نخستین کنفرانس وحدت در کردستان، تلاش می‌شود دومین کنفرانس را گسترده‌تر و با حضور تمام کرد‌های سراسر کشور، عراق و سوریه برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار