فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

امام خمینی (ره) منادی وحدت و پرچمدار عزت اسلام و مسلمانان است

سردار «حسینی» امام خمینی (ره) را منادی وحدت و پرچمدار عزت اسلام و مسلمانان خواند و گفت: اکنون در دنیایی که پر از مشکلات، ظلم، جنگ و خون‌ریزی است، اخوت و وحدت، تنها راهکار نجات است و باید همواره این مهم سرلوحه کار و زندگی ما مسلمانان باشد.
کد خبر: ۴۸۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ - 20October 2021

امام خمینی (ره) منادی وحدت و پرچمدار عزت اسلام و مسلمانان استبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار «سیدصادق حسینی» فرمانده سپاه «بیت‌المقدس» استان کردستان، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش وحدت که با حضور علما و روحانیون استان کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: از تفرقه و تشتت، جز ضرر و خسران سودی نمی‌بریم؛ چراکه دشمنان تلاش دارند بین گروه‌های مختلف، اقوام و مذاهب در داخل و خارج از کشور، اختلاف ایجاد و حکومت کنند.

وی با بیان اینکه تأکید پیامبر اکرم (ص) بر وحدت و انسجام داخلی امت اسلامی بوده است، اضافه کرد: وظیفه ما این است که نقاط قوت و وحدت‌بخش را برجسته کرده و در راه انسجام و اتحاد بین مذاهب اسلامی گام برداریم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس، خواستار تبین اخلاق پیامبر (ص) و اشاعه آن در جامعه شد و ادامه داد: حضرت محمد (ص) در ایامی که جهل و خرافات بر جامعه مستولی بود، ظهور کردند و با اخلاق حسنه، مهربانی و دلسوزی، انسانیت را به میان بشریت بازگرداندند و امروز بیش از یک میلیارد نفر پیرو آن شخصیت بزرگوار هستند.

سردار حسینی تاکید کرد: امروز در کنار هم هستیم و برای یک هدف مشترک زندگی می‌کنیم و هزینه‌های سنگینی برای حفظ ارزش‌های اسلامی پرداخت کرده‌ایم، همچنان‌که کردستان هم شهدای بزرگی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی امام خمینی (ره) را منادی وحدت و پرچمدار عزت اسلام و مسلمانان خواند و گفت: اکنون در دنیایی که پر از مشکلات، ظلم، جنگ و خون‌ریزی است، اخوت و وحدت، تنها راهکار نجات است و باید همواره این مهم سرلوحه کار و زندگی ما مسلمانان باشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه هرکس از جامعه اسلامی دور شود، توسط گرگ‌های ظلم و جنایت و دشمنی دریده خواهد شد، اظهار داشت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ «ندای وحدت در دنیا گران جا افتاده و اگر کسی آن را بشکند، خیانت کرده است»؛ بنابراین در حفظ وحدت نباید غفلت کرد.

سردار حسینی، گسترش فرهنگ اسلامی و اتحاد همگانی را وظیفه همه دانست و اضافه کرد: علما امروز در ایجاد وحدت و تبیین نهضت پیامبر (ص)، نقشی مهم و مرجع دارند و این قشر فرهیخته باید در جامعه میدان‌داری کرده و حامی فقرا باشند.

لزوم حفظ وحدت عملی در جهان اسلام است

«ماموستا فایق رستمی» امام جمعه سنندج نیز در این همایش، با اشاره به مجاهدت و ایثارگری شهدا و نقش آنان در حفظ انقلاب و میهن اسلامی، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) نماد محبت، عشق به مردم، اخوت، اتحاد و دلسوزی است و همه باید در راستای پیروی از آموزه‌های ایشان حرکت کنیم.

وی خواستار سرلوحه قرار دادن وحدت در میان مسلمانان شد و افزود: امروز شاهد جنایات و قتل عام‌های فراوانی در دنیا هستیم که به‌دست کسانی انجام می‌شود که ادعای مسلمان بودن دارند و این ظلم در حق اسلام و پیامبر (ص) است.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه کسانی با افراط و تفریط و ناآگاهی، اقدام به جنایت علیه مسلمانان می‌کنند، اضافه کرد: وحدت عملی باید در میان همه مسلمانان برقرار شود؛ چراکه تنها راه جلوگیری از تفرقه، حفظ انسجام و اتحاد در عمل است.

وی از حافظان امنیت و مجاهدت نیرو‌های نظامی و انتظامی تقدیر کرد و ادامه داد: از دولت سیزدهم انتظار داریم به وعده‌های خود عمل کرده و برای رفع مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها