قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی خبر داد؛

برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستان

حجت‌الاسلام «موسوی» گفت: اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی به مدت دو روز ۲۹ و ۳۰ تیر جاری در اردوگاه امام علی سنندج برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ - 11July 2022

برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی در کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «سید موسی موسوی» قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز (دوشنبه) در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی، کردستانی‌ها را بهترین مرزداران تاریخ کشور خواند و اظهار داشت: به دلیل حضور گروهک‌های ضد انقلاب در منطقه کردستان و غفلت رسانه‌های آن دوره، ایثارگری مردم کردستان، شهدا و روحانیون آنگونه که شایسته بود نشان داده نشد و تصوری که از کردستان در میان سایر استان‌ها ایجاد شده بود با واقعیت آنها تفاوت بسیار زیادی داشت.

وی همراهی و همدلی مردم کردستان در ایام جنگ تحمیلی و قبل از آن را هم دلیل پیروزی نظام در برابر هجمه‌های گسترده دشمنان داخلی و خارجی دانست و افزود: مرزداری، ایثار و از خودگذشتگی مردم کردستان در دفاع از انقلاب و کشور بی‌نظیر بوده و نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: سفر و حضور رهبر معظم انقلاب در استان کردستان در سال ۸۸ همانند انفجار نور در استان بود و میزبانی مردم کردستان نیز از مقام معظم رهبری بی‌نظیر بود.

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: اکثریت جمعیت اهل سنت کشور شافعی مذهب هستند، بنابراین در برنامه‌ریزی‌های مختلف نظام باید تمرکز خود را بر سقل شافعی مذهب‌ها بگذارد و تمرکز روی جمعیت شافعی مذهب‌ها در امور مختلف کشور امری بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور فعال رسانه‌ها، برگزاری این نوع اجلاسیه‌های بین‌المللی مانند اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی باعث شناخت بیشتر کردستان می‌شود و رسانه‌ای شدن آنها می‌شود.

قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: باتوجه به پتانسیلی که در استان کردستان وجود دارد در برنامه داریم که دانشگاه تقریب مذاهب کردستان را به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل کنیم.

محسن مسچی، معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی از تشکیل سه کمیته اجرایی در این اجلاسیه خبر داد و اظهار داشت: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی در این هفته در راستای برگزاری اجلاسیه بسیار مهم است.

وی تقویت وحدت شیعه و سنی را ضروری‌ترین کار در این برهه زمانی دانست و افزود:  هدف از برگزاری این کنفرانس‌ها این است که به عنوان یک عنصر فرهنگی خواستگاه و جایگاه قوم کُرد را در دنیا حفظ و تقویت کنیم.

معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اجلاسیه منطقه‌ای وحدت ۲۹ و ۳۰ تیرماه با مشارکت علما و بزرگان اقلیم کردستان عراق و استان‌های کرمانشاه و آذربایجان غربی در در اردوگاه امام علی سنندج برگزار خواهد شد و علاوه بر آن اجلاس منطقه‌ای در سیستان و بلوچستان با مشارکت پاکستان و در خراسان رضوی نیز با همکاری افغانستان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: استقبال دستگاه‌های اجرایی از برگزاری اجلاسیه وحدت اسلامی در کردستان بسیار امیدآفرین بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار