مروری بر زندگی شهيد «رضاقلی اميری»

«رضاقلی اميری» هفدهم فروردین 1344 در روستای مزايجان شهرستان بوانات به دنیا آمد و در دوم خرداد 1361 در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۸ - 16June 2022

مروری بر زندگی شهيد «رضاقلی اميری»// سلام // عکس مناسب نیست لطفا عکس دیگری بارگزاری کنید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «رضاقلی اميری» هفدهم فروردین 1344 در روستای مزايجان شهرستان بوانات در شمال استان فارس به دنیا آمد و در حالی که هفده سال بیشتر نداشت در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در دوم خرداد 1361 به شهادت رسید.

رضا از همان کودکی به گواه اطرافیان و خانواده‌اش با قرآن و معارف دینی مانوس بود و با فراگیر شدن سیل خروشان و مردمی انقلاب به مردم پیوست و بعد از انقلاب نیز پس از حمله دشمن بعثی به مرزهای کشورمان به صفوف رزمندگان اسلام پیوست تا با مجاهدت‌ و رشادت و ایثار رزمندگان اسلام خود نگذارد خاک میهن به دست بیگانه بیفتد.

رضاقلی با جلب رضایت و اجازه از خانواده‌اش با شوق و اشتياق فراوانی که در سر داشت یک ماه را در پادگان آيت‌الله دستغيب سپری کرد و سپس عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

وی از ابتدای عملیات مهم بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر در خط مقدم حضور داشت و درست در روز فتح و ظفر و پیروزی رزمندگان ایران اسلام  یعنی روز فتح خرمشهر در دوم خرداد 1361 شربت شهادت را نوشید.

انتهای پیام/س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار