رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ایران عامل ثبات کشور‌های منطقه است/ برای جلوگیری از وقوع جنگ باید آمادگی خود را حفظ کنیم

سردار میریان گفت: دکترین جمهوری اسلامی ایران تدافعی است؛ یعنی نه‌تنها در ابتدای امر به هیچ کشوری حمله نمی‌کند، بلکه اقداماتی هم که صورت می‌دهد، عاملی برای ثبات دیگر کشور‌های منطقه است.
کد خبر: ۵۲۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳ - 13June 2022

ایران عاملی برای ثبات دیگر کشور‌های منطقه است/ باید برای جلوگیری از هر جنگی آماده بودسردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مرتضی میریان» رئیس اداره عملیات زمینی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های ما این است که تهدیدات را پیش‌بینی و بر مبنای تدابیر فرمانده معظم کل قوا عمل کنیم.

وی ادامه داد: در واقع چنانچه اتاق فکر یا اتاق جنگی تشکیل شود و کارشناسان در مورد موضوعی به جمع‌بندی برسند، نظرات آن‌ها با تدابیر فرمانده معظم کل قوا یکسان خواهد بود که این نشان از دقیق بودن تدابیر ایشان دارد.

رئیس اداره عملیات زمینی سپاه افزود: بر این اساس، دکترین جمهوری اسلامی ایران تدافعی است؛ یعنی نه‌تنها در ابتدای امر به هیچ کشوری حمله نمی‌کند، بلکه اقداماتی هم که صورت می‌دهد، عاملی برای ثبات دیگر کشور‌های منطقه است؛ اما در این دکترین، استراتژی کشورمان تهاجمی خواهد بود؛ بدین معنی که حمله دشمن را با حمله پاسخ می‌دهیم؛ لذا تمام طرح‌های تدافعی کشور بر مبنای همین دکترین و استراتژی بنا شده است.

سردار میریان خاطرنشان کرد: دلیل اینکه جنگ در سال ۱۳۵۹ به مردم کشورمان تحمیل و به واسطه آن، بخش‌هایی از کشورمان اشغال شد، این بود که به جهت شرایط سیاسی حاکم در کشور، آمادگی دفاعی لازم را نداشتیم؛ به همین علت امروز عنوان می‌شود که برای جلوگیری از بروز هر جنگی باید همواره آماده بود؛ پس چنانچه در همه زمینه‌ها قدرتمند شویم نگرانی از بابت حمله دشمنان نخواهیم داشت و این همان مفهوم بازدارندگی دفاعی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار