استعفای یک عضو دیگر از ائتلاف بنت/ سقوط کابینه نزدیک‎تر شد

«علاء الدین جبارین» از اعضای فهرست متحد عربی که بخشی از ائتلاف حاکم به ریاست نفتالی بنت محسوب می‌شود، از عضویت در این حزب استعفا کرد تا وضعیت کابینه بنت بغرنج تر از قبل شود.
کد خبر: ۵۲۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱ - 12June 2022

استعفای یک عضو دیگر از ائتلاف بنت/ سقوط کابینه نزدیک‎تر شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علاءالدین جبارین» از اعضای فهرست عربی متحده، امروز یکشنبه استعفای خود را از این فهرست ارائه کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: علاء الدین جبارین یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی از فهرست متحد عربی به ریاست منصور عباس، استعفای خود را از این فهرست اعلام کرد.

براین اساس، جبارین امروز استعفای خود را به اطلاع رئیس کنست رژیم صهیونیستی رسانده است. گفتنی است فهرست متحد عربی به ریاست منصور عباس یکی از اعضای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی است.

این در حالی است که منصور عباس رئیس فهرست متحد عربی روز گذشته در اظهارنظری که احتمال سقوط کابینه بنت را بیشتر کرده بود، گفت: ما با مشارکت در ائتلافی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق و ایتمار بن غفیر عضو راستگرای کنست مشکلی نداریم.

براین اساس، رئیس حزب فهرست متحد عربی که هم اکنون در ائتلاف با نفتالی بنت قرار دارد، تاکید دارد که در ائتلاف بعدی نیز در حاکمیت قرار داشته باشد و بر این اساس، مشکلی با همپیمان شدن با نتانیاهو ندارد.

اما با استعفای علاء الدین جبارین و سخنانی که از سوی منصور عباس رئیس حزب فهرست متحد عربی مطرح شده، به نظر می‌رسد کابینه نفتالی بنت در آخرین ساعات حیات خود قرار دارد.

این در حالی است که چند روز پیش، با استعفای «ماتان سیدی» سخنگوی دفتر نخست وزیر از پست خود، چهارمین جدایی از کابینه نفتالی بنت در یک ماه اخیر به ثبت رسید. در این مدت «شمریت مئیر»، مشاور دیپلماتیک نفتالی بنت، «تال گان تزوی»، مسئول دفتر وی و «نائومی ساسون»، دستیار شخصی وی نیز از سمت‌های خود استعفا داده بودند تا وضعیت کابینه فعلی بغرنج‌تر از قبل شود. برخی معتقدند کابینه نفتالی بنت با توجه به از دست دادن اکثریت در کنست رژیم صهیونیستی و همچنین استعفاهای پیاپی در بدنه کابینه، مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار