ائتلاف سعودی ۴۵ مرتبه آتش‌بس در الحدیده را نقض کرد

منابع یمنی از تداوم نقض آتش‌بس در استان الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.
کد خبر: ۵۲۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ - 13June 2022

ائتلاف سعودی ۴۵ مرتبه آتش بس در الحدیده را نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب یمن توسط ائتلاف سعودی خبر دادند.

یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط اعلام کرد که ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مرتبه آتش بس در الحدیده را نقض کرد.

وی از ایجاد استحکامات رزمی در حیس و سه حمله پهپادی به عنوان بخشی از این موارد نقض آتش بس نام برد.

این منبع همچنین به هفت مورد پرواز هواپیما‌های جاسوسی در حیس، مقبنه و الجبلیه، هشت مورد بمباران توپخانه‌ای و ۲۷ مورد تیراندازی با سلاح‌های مختلف به عنوان موارد دیگر نقض آتش بس در الحدیده از سوی ائتلاف سعودی اشاره کرد.

این در حالی است که پارلمان یمن هم پیش از این نقض گسترده آتش بس اعلام شده از طرف سازمان ملل متحد، از سوی ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم کرد.

نمایندگان پارلمان یمن اعلام کردند: تداوم نقض آتش توسط ائتلاف متجاوز سعودی را محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به یمن خواستار اعمال فشار به متجاوزان برای پایان دادن به محاصره و حملات پی در پی هستیم.

گروه‌های یمنی در جریان مذاکرات ١٣ دسامبر ٢٠١٨ در استکهلم سوئد توافق آتش بس در الحدیده را امضا کردند. اما نیرو‌های ائتلاف سعودی از آن زمان به صورت مرتب این آتش بس را نقض کرده و در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان در این استان هستند.

رژیم سعودی بیش از هفت سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار