ائتلاف سعودی ۵۱ مرتبه آتش‌بس در الحدیده را نقض کرد

منابع یمنی از تداوم نقض آتش‌بس در استان الحدیده واقع در غرب یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.
کد خبر: ۵۳۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 03July 2022

ائتلاف سعودی ۵۱ مرتبه آتش بس در الحدیده را نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه خبری المسیره، منابع یمنی از تداوم نقض آتش‌بس در استان الحدیده واقع در غرب یمن از سوی ائتلاف سعودی خبر دادند.

یک منبع در اتاق افسران ارتباط اعلام کرد که ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ مرتبه آتش‌بس در الحدیده را نقض کرد.

این منبع از پرواز پهپاد‌ها و هواپیما‌های جاسوسی در آسمان حیس به‌عنوان بخشی از این موارد نقض آتش بس یاد کرد.

سه بمباران توپخانه‌ای و ۳۹ مورد تیراندازی با سلاح‌های مختلف از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده توسط ائتلاف سعودی اعلام شده است.

گروه‌های یمنی در جریان مذاکرات ١٣ دسامبر ٢٠١٨ در استکهلم سوئد توافق آتش بس در الحدیده را امضا کردند. اما نیرو‌های ائتلاف سعودی از آن زمان به صورت مرتب این آتش بس را نقض کرده و در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان در این استان هستند.

این در حالی است که آتش بس در دیگر استان‌های یمن نیز توسط ائتلاف سعودی نقض می‌شود. پیشتر «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با وبگاه العهد به عربستان سعودی درباره ادامه نقض آتش‌بس هشدار داده بود.

وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح یمن در برابر این تجاوزات هرگز دست بسته باقی نخواهند ماند و در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی عربستان گزینه‌های بسیاری را در اختیار دارند.

القحوم افزود: نیرو‌های مسلح یمن نوعی سلاح راهبردی را ساخته‌اند که در صورت ادامه تجاوزات امکان استفاده از آن علیه عربستان سعودی وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار