نماینده مردم در مجلس:

مجلس باید ابزار‌های نظارتی خود را تقویت کند

علیرضابیگی گفت: روند اجرای قوانین در کشور رضایت مردم را جلب نکرده و مجلس شورای اسلامی باید ابزار‌های نظارتی خود را تقویت کند.
کد خبر: ۵۲۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ - 13June 2022

مجلس باید ابزار‌های نظارتی خود را تقویت کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «احمد علیرضابیگی» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم تاکنون در پیگیری موضوعات ملی بسیار خوب عمل کرده است، اظهار داشت: تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران یکی از قوانین مهمی است که مجلس تصویب کرد که با این مصوبه، دست تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکرات پر شد.

وی بیان کرد: علاوه بر این، مجلس شورای اسلامی به حل مشکلات اقتصادی کاملاً مسئولانه ورود کرده است. در همین راستا طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به تصویب رسید. به طور کلی، مصوبات اقتصادی مجلس شورای اسلامی بسیار زیاد و قابل قبول بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته برخی از مصوبات اقتصادی مجلس به علت فقدان نگرش صحیح به حوزه اقتصادی به جایی نرسید. برای مثال، مجلس قانون مالیات بر خانه‌های خالی را به تصویب رساند که تا حدی تأثیر منفی خود را روی بازار مسکن گذاشت.

علیرضابیگی ادامه داد: در شرایطی که ما با کاهش ارزش پول ملی مواجه هستیم، سرمایه گذاری در حوزه مسکن یکی از اقداماتی است که مردم می‌توانند انجام دهد و به اقتصاد ملی هم کمک می‌کند، اما طرح مالیات بر خانه‌های خالی به اندازه کافی کارشناسی نبود و این طرح با اعمال مالیات تأثیر خودش را روی بازار مسکن گذاشت و باعث شد برخی از کسانی که در حوزه مسکن فعال بودند، سرمایه خود را از کشور خارج کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید در بررسی موضوعات مختلف، نظرات کارشناسی را هم مورد توجه قرار دهد و از سوی دیگر باید فرصت دهد که دولت به مجلس لایحه ارائه کند، چرا که دولت به واسطه پشتوانه کارشناسی قوی و مواجهه با موضوعات متعدد، می‌تواند لایحه جامعی را برای مسائل مختلف کشور ارائه دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف مجلس آن است که الان با کثرت ارائه طرح از سوی نمایندگان روبرو هستیم، در حالی که بهتر است مجلس لایحه محور شود و بُعد نظارتی خود را تقویت کند. روند اجرای قوانین در کشور رضایت مردم را جلب نکرده و مجلس باید ابزار‌های نظارتی خود را تقویت کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار