نماینده ولی فقیه در مازندران:

عدالت در دریافت مالیات‌ها باید مورد توجه باشد

«محمدی لائینی» با اشاره به اینکه مهمترین دلیل فرار مالیاتی، شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی است، گفت: عدالت در دریافت مالیات‌ها باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۵۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ - 16June 2022

عدالت در دریافت مالیات‌ها باید مورد توجه باشدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با «محسن اسلامی ورکی» مدیرکل امور مالیاتی استان مازندران با بیان اینکه دریافت مالیات یک مسئله مهم در همه جوامع است، اظهار داشت: در بسیاری از جوامع روی فرهنگ پرداخت عوارض به معنی اینکه مردم به شکلی تربیت بشوند که خود داوطلبانه عوارض و مالیات بدهند کار می‌شود اما در ایران اسلامی روی دریافت مالیات و عوارض کاری می‌کنند که مردم با یافتن راه های مختلف به دنبال ندادن مالیات هستند.

وی به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) در این عهدنامه متذکر شدند مالیات مصر را دریافت کند، دشمنان سرزمین مصر را دفع کند و امنیت مردم را حفظ کند و همچنین صالح سازی و عمران بلاد را در آنجا مورد توجه داشته باشد.

محمدی لائینی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اقتصاد دولتی و نفتی مشکل کشور است، افزود: باید به دنبال اقتصاد غیر نفتی باشیم.

وی فرار مالیاتی را منحط ترین فرهنگ دانست و گفت: دولت الکترونیک را در شعار داریم اما در عمل به درستی عملیاتی نیست. 

محمدی لائینی با اشاره به اینکه مهمترین دلیل فرار مالیاتی، شفاف نبودن اطلاعات اقتصادی است، اظهار کرد: عدالت در دریافت مالیات‌ها باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی استان مازندران در برخی امور به جای دادن پول به ارگانی همانند شهرداری باید خدمت و پروژه قبول کند تا شاهد شفاف سازی باشیم و به روزگار ارز ترجیحی دچار نشویم، گفت: پروژه زباله سوز ساری یکی از کارهای مهمی که مالیات می‌تواند به تکیمل این پروژه ورود کند تا مردم اعتماد کنند و از فرار مالیاتی دست بردارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها