الفتح عراق:

از حمایت‌های ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کنیم

سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح گفت: این ائتلاف از جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان به خاطر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۲۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 13June 2022

الفتح عراق: از حمایت‌های ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احمد الاسدی» سخنگوی ائتلاف پارلمانی الفتح روز گذشته (یکشنبه) در سالروز تأسیس سازمان الحشدالشعبی عراق اظهار داشت که این سازمان در زمان تأسیس، وظیفه دفاع از این کشور را بر عهده داشته است.

پس از فتوای آیت‌الله سیستانی، میلیون‌ها عراقی برای جلوگیری از گسترش داعش، به الحشدالشعبی پیوستند. الحشد منحصر به دین، فرقه یا نژاد خاصی نیست، بلکه مهمترین نهاد امنیتی و یکی از ارکان امنیت عراق است.

وی با بیان اینکه الحشد خط قرمزی است که قابل مذاکره سیاسی نیست، از جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان هم به خاطر حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

در همین ارتباط، ساکنان بغداد شنبه هفته جاری به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس الحشدالشعبی عراق به خیابان‌ها آمدند و مشغول شادمانی شدند.

شهروندان بغداد، پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان را در دست داشتند. شهروندان گفتند که این اقدام، در پاسخ به اقداماتی است که تهران و حزب‌الله در جریان حمله گروه تروریستی داعش به عراق و اشغال مناطق گسترده‌ای از خاک این کشور انجام دادند.

الحشدالشعبی هشت سال پیش با فتوای آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان به منظور مبارزه با گروه تروریستی و در جریان فتوای جهاد کفایی تأسیس شد.

تأسیس الحشدالشعبی در زمانی صورت گرفت که گروه تروریستی داعش بخش‌های زیادی از عراق را در اشغال خود داشت و به نزدیک بغداد نیز رسیده بود. الحشد متشکل از ۷۰ گروه است که برای آزادسازی عراق متحد شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار