سردار کارگر در نشست خبری بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

دفاع مقدس انقلاب فرهنگی بود/ حق دفاع مقدس در حوزه هنر به خوبی ادا نشده است

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس با بیان این که دفاع مقدس کلید وحدت در کشور بوده و است، گفت: حق دفاع مقدس در حوزه هنر به خوبی ادا نشده است.
کد خبر: ۵۲۸۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ - 14September 2015

دفاع مقدس انقلاب فرهنگی بود/ حق دفاع مقدس در حوزه هنر به خوبی ادا نشده است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری سردار سرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، به مناسبت بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس صبح امروز در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سردار کارگر با بیان این مطلب که امروز جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان به یکی از قدرتهای دنیا تبدیل شده است، دفاع مقدس مقدس را یک انقلاب فرهنگی دانست و گفت: پس از انقلاب، انقلابی فرهنگی اتفاق افتاد ولی امام (ره) انقلاب فرهنگی دیگری را در دفاع مقدس و با همراهی مردم شکل داد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و پنجمین هفته دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس تنها متعلق به گذشته نیست، بلکه متعلق به حال و آینده است و تنها به جمهوری اسلامی ایران تعلق ندارد بلکه متعلق به جهان اسلام و جهانیان است. مدلی که امام خمینی(ره) در دفاع مقدس ارائه کرد امروز خود را حداقل در منطقه و کشورهای سوریه، لبنان و عراق نشان داده است.

وی فرستادن نیروی نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای جنگ در کشورهای خاورمیانه را دروغی بزرگ دانست و افزود: این مدل دفاع مقدس است که به کشورها صادر شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

سردار کارگر با اشاره به این که دفاع مقدس متعلق به همه مردم و کلید وحدت است، تصریح کرد: کسی نمیتواند دفاع مقدس را مصادره کند. همه ادیان و مذاهب در آن نقش داشتهاند و به گفته مقام معظم رهبری وقتی مردم خواستند به جبهه بیایند پرسیده نشد که از کدام قوم، زبان و دینی هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تشکر از نقش مردم در دفاع مقدس به گلایه از برخی نهادهای هنری پرداخت و افزود: متاسفانه حق دفاع مقدس بخصوص در بخش هنر، ادبیات و سینما ادا نشده است. دفاع مقدس همچون مدال افتخاری بر سینه مردم قرار دارد یعنی این دوران پر افتخارترین دوران در قرن گذشته و اخیر کشور است ولی متاسفانه در حوزه هنر، سینما و کتاب توجه چندانی به آن نشده است که باید مسئولین به آن توجه کنند.

سردار کارگر با بیان این که مردم شهدا را فراموش نکردهاند، به مراسم تشییع شهدای غواص و حضور پرشور مردم در این مراسم اشاره کرد و گفت: در تشییع پیکر شهدای غواص دیدیم که مردم با چه شور و شعوری در این مراسم شرکت کردند که باید این ظرفیت را قدر بدانیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور به حضور 5 میلیونی مردم در راهیان نور سال گذشته اشاره و تصریح کرد: امروز هر چه ظرفیت در مناطق عملیاتی ایجاد میکنیم، مردم استقبال میکنند. سال گذشته 50 درصد از بازدید کنندگان راهیان نور با ماشین شخصی به این مناطق سفر کردند. 80 درصد زائران نیز جوانان 15 تا 30 سال را تشکیل میدادند. اگر چه ما توان ایجاد ظرفیت بیشتر را نداشتیم ولی قابلیت حضور در مردم است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پیشرفت کشور را در گروی پیروی از فرهنگ دفاع مقدس دانست و بیان کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس "ما میتوانیم با همدلی و همزبانی" است. در چند سال گذشته شعار سال معمولا برای راهیان نور، 3 خرداد و هفته دفاع مقدس متفاوت بود ولی امسال یک شعار واحد را قرار دادیم که در هفته دفاع مقدس روی آن کار خواهیم کرد.

سردار کارگر افزود: تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج در بازدارندگی، تعیین و تبیین نقش رهبری و ولی فقیه در دفاع مقدس و نقش حماسی و وحدت آفرین همه اقوام و مذاهب به ویژه زنان و روحانیت در مقابل استکبار از جمله راهبردهای ما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس استکبار ستیزی را یکی از مسائل مورد توجه برشمرد و تصریح کرد: باید ببینیم صدام با چه نیتی و با دستور و تحریک چه کسانی به کشور حمله کرد. "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ذکر واجب مردم ایران است که نباید فراموش شود.

وی به برنامههای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در هفته دفاع مقدس امسال روز عرفه و قربان را داریم که سعی کردیم به این موضوع توجه کرده و در شورای فرهنگ عمومی و جلسهای که با حضور نماینده وزارت خانهها برگزار شد، مطرح کردیم تا سیمای محلات و شهرها تغییر پیدا کند. در دهه فجر سال گذشته آنطور که باید حتی در ادارات و سازمانها به این مساله پرداخته نشد.

سردار کارگر توجه به شبکههای مجازی را دیگر برنامههای هفته دفاع مقدس دانست و افزود: با توجه به تاکید رهبری و مدیریت جهادی باید از دفاع مقدس بهره ببریم چرا که هر زمان، از آن بهره بردیم موفق بودیم.

وی افزود: قرار بر این است که توجه ویژهای به شهدای مدافع حرم در این هفته داشته باشیم. حضور اصناف و اقشار در دفاع مقدس یکی از مسائلی بود که دفاع مقدس را محصور به نیروهای مسلح نکرد. توجه به حضور روحانیت، اقشار مختلف و نقش کم تر دیده شده زنان از نکات دیگری است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سردار کارگر در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به برنامههای متنوع نهادها و سازمانهای مختلف کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش و همچنین دانشگاهها قول دادهاند در این هفته برنامههای مناسبی را اجرا کنند.

وی با بیان این که ما کاری را امسال و از هفته دفاع مقدس شروع میکنیم و امیدواریم ادامه پیدا کند، تصریح کرد: این برنامه خاطره گویی رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس است. مقام معظم رهبری در دیدار یکی از فرماندهان ارزشی نیروهای مسلح به لزوم خاطره گویی تاکید کرده بودند. ما این برنامه را نه تنها در سطح فرماندهان بلکه خاطره گویی رزمندگان و خانوادههای شهدا در دانشگاهها، مدارس، مساجد و غیره دنبال خواهیم کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: این موضوع میتواند تاریخ شفاهی کشور را تکمیل کند ضمن این که باعث میشود رزمندگان خاطرات خود را فراموش نکنند.

دکتر کارگر به طرح این ستاد در موضوع کتاب دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما طرح هر خانواده یک کتاب دفاع مقدس در هفته دفاع را در دست اقدام داریم. امروز 25 میلیون خانوار در کشور حضور دارند که اگر هر خانواده یک کتاب از دفاع مقدس را تهیه کنند به بازار کتاب دفاع مقدس کمک خواهد کرد.

وی در ادامه تقدیر از سربازان و همچنین نکوداشت فرماندهان دوران دفاع مقدس را از جمله برنامههای هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار بهمن کارگر با بیان این که هفته دفاع مقدس از روز سه شنبه 31 شهریور ماه آغاز خواهد شد، بیان داشت: در این روز رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور انجام میشود. امسال مسئولیت رژه با سپاه پاسداران است.

وی افزود: اول مهر ماه روز دوم هفته دفاع مقدس به نام روحانیت، علم و دانش پژوهی و سربازان نام گذاری شده است.

سردار کارگر با نگاهی گذرا به برنامههای روزانه هفته دفاع مقدس اضافه کرد: در شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه 7 مهر ماه به نام فرماندهان شهید تعیین شده است. ما در سال گذشته در همان منطقهای که شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا به شهادت رسیدند مراسم بزرگداشت این عزیزان را برگزار کردیم و امیدواریم امسال نیز این برنامه ادامه یابد.

وی در ادامه به برنامه سازمانها و وزارت خانهها اشاره کرد و گفت: از طرف گردانهای مختلف برنامههای خوبی برای این هفته در نظر گرفته شده است. در ارتش جمهوری اسلامی رونمایی هفت کتاب و همچنین نمایشگاه شکست حصر آبادان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: کار خوبی در سپاه یا بسیج از سال گذشته آغاز شده است و آن بازسازی عملیاتهای دفاع مقدس در استانهای مختلف است. همچنین امسال ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس توسط سازمان بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد. همچنین وزارت دفاع در هفته دفاع مقدس افتتاح و رونمایی از پروژههای دفاعی کشور را در دستور کار دارد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز مستندی درباره زنان شیمیایی شده در سردشت تهیه کرده است که در هفته دفاع مقدس به معرض نمایش در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در موضوع دفاع مقدس هر ساله فعالیتهای خوبی دارند. امسال نیز معاونت سیما در ایام هفته دفاع مقدس 577 برنامه به مدت زمان 15 هزار و 774 دقیقه در 13 شبکه سراسری و ملی پخش خواهد کرد. معاونت صدای رسانه ملی (رادیو)  نیز 435 برنامه در مدت زمان، 9 هزار و 64 دقیقه از شبکههای رادیویی سراسر کشور پخش خواهد کرد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
e
|
-
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
http://basijpress.ir/fa/news-details/56866/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار